جزیره بون در استان پنگ نگا

به اشتراک بگذارید:

جزایر بسیار زیبا با دریای آبی و سواحل صخره ای یا شنی در استان پنگ نگا، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. یکی از این جزایر صخره‌ای، جزیره بون (Koh Bon) است. جزیره‌ای بسیار کوچک اما فوق العاده که در حدود ۲ کیلومتری ساحل راوای که از کرانه های جنوب غربی پوکت است، قرار دارد. طول آن ۱.۲ کیلومتر و عرض آن ۵۰۰ متر است. از این رو، یکی از کوچک ترین جزایر شهر محسوب می‌شود. این جزیره صخره‌ای یا سنگی، با گیاهان شادابی پوشیده شده است. ماه های نوامبر تا آوریل، فصل شلوغ یا های‌سیزن جزیره بون محسوب می شود.

حیات وحش متنوع و شگفت انگیز، از ویژگی های جزیره بون است.اینجا میزبان انواع مختلفی از حیوانات مثل خرچنگ، مامولک، پرندگان محلی و حشرات است.

خدمات رفاهی نیز در این جزیره برقرار است. هتل و رستوران هایی جهت رفاه حال مسافران و تورهای پوکت ساخته شده است.

غواصی با لوله تنفسی نیز از فعالیت‌های ساحلی شاخص است که در بخش جنوب غرب آن انجام می‌شود. البته غواصی در بیشتر جزیره‌های معروف این شهرمثل جزیره فی فی نیز انجام می شود.

جزیره بون در ساحل راوی واقع شده و دسترسی به آن از پوکت بسیار ساده است. ساده ترین راه دسترسی، استفاده از یک قایق از بندر راوی یا ساحل راوی است. هزینه استفاده از این قایق ها به صورت دو طرفه حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ بات بوده و فاصله زمانی آن نیز ۱۵ دقیقه است. هر چه تعداد مسافران بیشتر باشد، می توانید توافق کنید و هزینه کمتری بابت رفت و آمد با قایق بپردازید. ملوان قایق تا پایان این مسیر دو طرفه شما را همراهی خواهد کرد.

تصاویر
موقعیت جزیره





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.