جزیره سامویی در استان سورات تانی

به اشتراک بگذارید:

جزیره سامویی (و یا کو سامویی) یک جزیره تفریحی محبوب در خلیج تایلند با سواحل خیره کننده و انواع فعالیتهای سرگرم کننده فراوان است. بدون شک می‌توان گفت که این جزیره یکی از مهمترین مقاصد ساحلی جهان است که طیف وسیعی از گردشگران را به خود جذب می کند، از گردشگران ارزان که در خانه‌های ییلاقی ساده ساحلی اقامت دارند تا ثروتمندان که با هواپیمای شخصی برای استراحت در ویلا‌های لوکس به این جزیره سفر می‌کنند.

۳ ساحل اصلی در جزیره سامویی وجود دارد که هر یک تجربه های مختلفی را ارائه می دهند. از شلوغی و زدحام ساحل چاونگ گرفته تا فضای پرنشاط و در عین حال آرام ساحل لامای و حس خوب بی انتهای دهکده ماهیگیری بوپود.

جزیره سامویی با مساحت ۲۲۸/۷ کیلومتر مربع دومین جزیره بزرگ تایلند بعد از پوکت است. این جزیره محبوب در سال ۲۰۱۸، حدود ۲/۷ میلیون بازدید کننده داشته است.

ماهیگیران شبه جزیره مالایا و مردمان جنوب چین اولین گروه انسان‌هایی بودند که در قرن ۱۵ در این جزیره که پیشتر در نقشه‌های قدیمی چینی به نام پولو گورنام (Pulo Cornam) ثبت شده بود، اسکان داشتند.

جزیره سامویی تا اواخر قرن ۲۰ یک جامعه منزوی و خودکفا بود و ارتباط کمی با سرزمین اصلی تایلند داشت. این جزیره تا اوایل دهه ۱۹۷۰ بدون جاده بود. اقتصاد این جزیره اکنون اساساً مبتنی بر صنعت گردشگری موفق و همچنین صادرات نارگیل و لاستیک طبیعی است. پیشرفت و رشد اقتصادی این جزیره تغییرات عمده ای در محیط و فرهنگ جزیره به وجود آورده است.

تصاویر
موقعیت جزیره

بیشتر ببینید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.