معرفی ۳ سد زیبا در نزدیکی بانکوک

به اشتراک بگذارید:

تعطیلات آخر هفته فرا رسید و چندین تعطیلات طولانی که پیش رو داریم. احتمالاً بسیاری از شما به فکر فرار از هیاهو و شلوغی شهر هستید.

با توجه به اینکه گرمای هوا واقعاً به اوج خود رسیده است، بسیاری از افراد از قبل برنامه سفر خود را ترتیب داده‌اند، احتمالا یکی از، رفتن به دریا و استراحت در ساحل، بازدید از آبشارها یا کاوش در زیبایی‌های طبیعی جنگل‌ها و کوه‌ها، بخشی از گزینه‌هایی است که شما قبلا در برنامه سفرتان گذاشته‌اید.

برای کسانی که هنوز نسبت به مقصد خود تصمیم نگرفته‌اند، در زیر می‌خواهیم چندین گزینه خنک را برایتان معرفی کنیم، آن گزینه‌ها سه سد در نزدیکی بانکوک است که دسترسی به آنها راحت و برای عکس گرفتن و لذت بردن از منظره آرام از خط الراس سد عالی است. این ۳ سد را به شرح زیر به حضورتان می‌رسانیم:

۱. سد پاساک جولاسید (Pa Sak Jolasid)

این سد بزرگ در دو استان، نونگ بوآ در ناحیه پاتانا نیکوم در استان لوپبوری و کام پران در ناحیه وانگ موانگ در استان سارابوری قرار دارد و تنها ۱۸۴ کیلومتر از بانکوک فاصله دارد.

این سد تحت نظارت اداره آبیاری شماره ۱۰ می باشد.

در سمت لوپبوری، بازدیدکنندگان یک ساختمان چندمنظوره در کنار مخزن، منطقه آزادسازی ماهی، مناظر دیدنی، برج چالوئم پراکیات و یک موزه خواهند یافت.

در سمت سارابوری، در انتهای سد پاساک جولاسید، یک مجسمه بزرگ بودا قرار دارد که حس و حال خوبی را ایجاد کرده‌ است.

۲. سد تاپ سالائو (Thap Salao)

این سد در ناحیه رابام (Rabam)، منطقه لانساک (Lansak) در استان اوتای تانی و تحت نظارت اداره آبیاری شماره ۱۲ قرار دارد.

سد تاپ سالائو حدود ۲۸۵ کیلومتری بانکوک واقع شده است. این سد بزرگ رودخانه تاپ سالائو را مسدود کرده و یک مخزن در بالای سد ایجاد کرده است.

مناظر خیره کننده، سد را با رشته کوه‌های فوق‌العاده زیبا که به عنوان پس زمینه متناوب هستند احاطه کرده است.

در جنوب سد، جنگل های دیپتروکارپ (درخت جنگلی بلندی که از آن رزین و الوار به دست می آید که عمدتاً در جنوب شرقی آسیا یافت می شود.) باغ های جنگلی وجود دارد که می‌توانید از آنجا دیدن کرده و زیر سایه درختان استراحت کنید. ساکنان محلی اغلب در تعطیلات آخر هفته برای استراحت به اینجا می آیند.

در محدوده سد، برای رفاه بازدیدکنندگان، فروشگاه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آنها غذا، نوشیدنی و سایر خوردنی‌های را تهیه کنید.

۳. سد کراسیائو (Krasiao)

این صد فقط ۱۷۵ کیلومتر از بانکوک فاصله دارد و در کراسیائو دان (Krasiao Dan) در منطقه دان چانگ (Dan Chang) در استان سوپانبوری واقع شده است که تحت نظارت اداره آبیاری شماره ۱۲ است.

این سد چند منظوره برای اهداف آبیاری کشاورزی و همچنین به عنوان محل بزرگ پرورش ماهی استفاده می‌شود.

افراد علاقه‌مند به عکاسی می‌توانند از چندین نقطه زیبا در اطراف سد برای تهیه عکس‌های زیبا استفاده کنند. همچنین مکانی محبوب برای تماشای غروب خیره کننده خورشید است.

گردشگران با کرایه کردن دوچرخه می‌توانند دور منطقه بگردند و یا از ساده‌ترین کار که تماشای مناظر دیدنی است، لذت ببرند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.