جشن سونکران سنم‌لوانگ در بانکوک ۷۸۴ هزار نفر را به خود جذب کرد

به اشتراک بگذارید:

سازمان گردشگری تایلند روز سه شنبه (۱۶ آوریل) گفت، جشن‌ پنج روزه سونکران در سنم‌لوانگ در بانکوک با شرکت بیش از ۷۸۴ هزار نفر شرکت‌کننده موفقیت بزرگی بود.

تاپانی کیاتپایبول، مدیر کل سازمان گردشگری تایلند، در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد که جشنواره جهانی آب ماها سونکران ۲۰۲۴ در خیابان راجدامنوئن کلانگ (Rajdamnoen Klang) و سنم‌لوانگ (Sanam Luang) از ۱۱ تا ۱۵ آوریل با حضور ۷۸۴ هزار و ۸۸۳ نفر شرکت‌کننده برگزار شد.

به گفته او، ۷۲/۱۸ درصد (۶۹۳ هزار و ۲۸۸ نفر) از شرکت‌کنندگان، تایلندی‌های ساکن بانکوک بودند. در حالی که ۹۱ هزار و ۵۹۵ آن گردشگران خارجی بودند که عمدتاً از کشورهای اروپایی بودند.

خانم تاپانی گفت، درآمد حاصل از فروش غذا و نوشیدنی‌ها در محل جشنواره، هزینه‌های سفر، هزینه‌های اقامت، خرید سوغاتی و سایر فعالیت‌های جشنواره درآمد بالغ بر ۹۵۰ میلیون بات برآورد شده است.

او گفت، درآمد خالص جشنواره سنم‌لوانگ ۱/۹۳۵ میلیارد بات برآورد شده است. به عبارت دیگر، تخمین زده می‌شود این جشنواره درآمد معادل ۲/۸۸۶ میلیارد بات با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۷۴۲ میلیون بات را برای اقتصاد کشور به ارمغان آورده است.

او افزود که این جشنواره همچنین برای حدود ۵۰۰ دستفروش خیابانی و حدود ۲۰۰۰ نیروی فعال در آن جشنواره درآمدزایی داشته است.

خانم تاپانی، برگزاری جشنواره سنم‌لوانگ را موفقیت آمیز خواند و گفت، استقبال تایلندی‌ها و گردشگران خارجی فوق‌العاده بود و نظرسنجی بین بازدیدکنندگان نشان داد که بیشتر آنها از این جشنواره خوشحال و راضی بوده‌اند.

این جشنواره‌ به طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی و استفاده از نام سنم‌لوانگ به عنوان یک مکان برگزاری جشن مورد اشاره قرار گرفت، همچنین امکان دسترسی به دیگر مکان‌های جشن در اطراف منطقه از جمله محله کائوسان، خیابان پرا آتیت و منطقه بنگ لامپو را فراهم کرد.

او افزود، این جشنواره برای تمام گروه‌های سنی طراحی و منطقه‌بندی شده بود.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.