عمارت تاریخی ویمانمِک در بانکوک

به اشتراک بگذارید:

عمارت ویمانمِک (Vimanmek Mansion) ویلای سابق سلطنتی در بانکوک، تایلند است که جزو مجموعه کاخ دوسیت در منطقه دوسیت است.

در سال ۱۸۹۷ پادشاه راما پنجم با بازدید از بسیاری از کاخ های سلطنتی در سفرش به اروپا، پس از بازگشت، وی زمینی را برای ساخت باغ سلطنتی اختصاص داد که نام آن را «باغ دوسیت» گذاشت.

دکوراسیون داخلی عمارت ترکیبی از سبک نئو کلاسیک اروپایی با نقوش و معماری سنتی تایلندی و مدرنیزاسیون اوایل قرن ۲۰ است. عمارت ویمانمک به سبک ویکتوریایی است، با تأثیرات غربی همراه با معماری تایلندی.

کاخ ۷۲ اتاقه که شامل ۳۱ اتاق نمایش نقره افزا، شیشه افزار، سرامیک و آثاری از عاج فیل است در ۲۷ مارس ۱۹۰۱ افتتاح شد. این کاخ به مدت ۵ سال تا زمان اتمام سالن مسکونی آمپورن ساتان در سال ۱۹۰۶ توسط پادشاه راما پنجم به عنوان یک کاخ سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۹۳۲، این کاخ به عنوان انبار و مرکز بایگانی دفتر خانواده سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت.

در سال ۱۹۸۲ ملکه سیریکیت از پادشاه راما نهم به مناسبت جشن های سلطنتی درخواست کرد کاخ ویمانمک را برای استفاده به عنوان موزه برای یادبود شاه رامای پنجم با نمایش عکس ها، آثار هنری و صنایع دستی وی بازسازی کند و به عنوان ویترین میراث ملی تایلند فعالیت کند. این کاخ اکنون یک جاذبه گردشگری است و بزرگترین عمارت سه طبقه در جهان است که با چوب ساج طلایی ساخته شده است.

اگر میخواهید قدری به عقب برگردید و سبک زندگی مردمان قدیم تایلند (یا اگر دقیق بگوییم، سبک زندگی پادشاهان تایلند) را تجربه کنید به این عمارت سلطنتی سری بزنید که یکی از بهترین نمونه‌های ساخته شده در دوران پادشاهی راما ۵ است. برای حضور در این محل همراهی یک راهنمای مجرب سودمند خواهد بود. تماشای نمایش حرکات موزون سنتی تایلندی که در این محل برپا می‌شود را از دست ندهید.

نکات مهمی که باید به آنها توجه کنید:

  • عکاسی در این عمارت ممنوع است
  • پوشش مناسب داشته باشید
  • ورود با کفش ممنوع است
تصاویر
موقعیت عمارت

بیشتر ببینید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.