دهکده توریستی بان نم پیانگ دین (گردن دراز‌ها) در استان مه هونگ سون

به اشتراک بگذارید:

دهکده توریستی بان نم پیانگ دین (Baan Nam Phiang Din) که در بین گردشگران خارجی با نام دهکده گردن دراز‌ها نیز شناخته می‌شود در شمال تایلند در استان مه هونگ سون واقع شده است. عمده ساکنان این دهکده از گروه‌های قومی کایان (گردن درازها) و کایاو (گوش دراز‌ها) هستند که اصالتاً تایلندی نیستند و از کشور برمه پناهنده این کشور شده‌اند.

این دهکده توریستی حدود ۲۰ کیلومتر با شهر مه هونگ سون (Mae Hong Son) فاصله دارد و تنها دهکده از این نوع است که با مسافرت آبی حدود یک ساعته در امتداد رودخانه پای می‌توانید به آنجا برسید. مسیر سفر رودخا‌نه‌ای به خاطر مناظر زیبا در هر دو طرف رودخانه بسیار جذاب است. سفر شما در نهایت شما را به یک دهکده متفاوت ختم خواهد شد که شما در آنجا دختران قد بلند و گردن دراز به همراه صنایع دستی تولید شده توسط آنها را خواهید دید.

قبیله کارن، که به طور غیر رسمی قبیله گردن دراز‌ها نامیده می شود، در واقع پناهندگان برمه ای هستند که از آزار و اذیت گروه‌های اقلیت در برمه فرار کرد‌ه‌اند. آنها به خاطر زنانشان که حلقه‌های طلایی به دور گردن خود می بندند شهرت جهانی دارند. آنها از ۵ تا ۲۱ سالگی خود، هر سال یک حلقه به مجموعه خود اضافه می کنند که در نهایت گردن آنها به قدری دراز می شود که این زنان اغلب «خانم های اژدها» یا «گردن داز‌ها» نامیده می شوند. به گفته مردم کارن، هرچه گردن درازتر باشد زن زیبایی که آن را می پوشد زیباتر است.

همانطور که در بالا اشاره شد، آنها در واقع پناهندگان برمه‌ای هستند که از ظلم و ستم کشور خودشان فرار کرده‌ و پناهنده تایلند شده‌‌اند. آنها به جای زندگی در اردوگاه‌های پناهندگان، همانطور که بسیاری از مردم دیگر این کار را می کنند، در این زندگی خودشان را بر پا کرده‌اند. هنگامی که مقامات دولت تایلند به پتانسیل قبیله پی بردند تصمیم گرفتند چندین دهکده گردشگری ایجاد کند تا از «گردن دراز‌ها» کسب درآمد کرده و این را به یک فرصت عالی تجاری برای تایلند تبدیل کنند.

دولت تایلند برای اینکه مارکتینگ گردشگری خود را گسترش دهد به این قبیله ویزا و اجازه کار صادر کرد، به آنها زمین اجاره داد و به منظور چاپ بروشور‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی جلوی کلبه‌های آنها از آنها عکس‌های زیبایی گرفتند. سپس به این زنان آموختند، گردشگرانی که مایل به پرداخت پول در قبال دیدن چیز‌های متفاوت وعجیب هستند، لبخند بزنند. و این گونه شد که این دهکده به یکی از جاذبه‌های گردشگری تایلند تبدیل شد.

منتقدان از آن به عنوان «باغ وحش انسان» یاد می‌کنند، جایی که ساکنان نمی توانند از منطقه تعیین شده خود خارج شوند و باید در مناطق تحت مدیریت استان بمانند مگر اینکه از دفتر منطقه خود اجازه بگیرند. اگر تمایل دارید که از ساکنین حمایت کنید، می‌توانید از افراد قبیله انواع سوغاتی از قبیل گردنبند، لباس محلی، کیف و انواع دیگر از صنایع دستی آنها را خریداری کنید.

تصاویر
موقعیت دهکده:

بیشتر ببینید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.