رئیس بانک سیام می گوید؛ دیفای نمی تواند به طور کامل قانون‌گذاری شود

به اشتراک بگذارید:

دکتر آراک سوتیوونگ، مدیرعامل SCB 10X و رئیس بانک سیام (SCB)، بینشی در مورد چگونگی رویکرد یکی از بزرگترین صندوق های سرمایه گذاری در جنوب شرق آسیا به آینده امور مالی غیرمتمرکز (Decentralized Finance) ارائه کرده است.

استارت آپ SCB 10X بازوی سرمایه گذاری بانک سیام، قدیمی ترین بانک تایلند است و بیشتر روی سرمایه گذاری در خدمات مالی مبتنی بر بلاکچین مانند دیفای و دارایی های دیجیتال تمرکز دارد.

امور مالی غیرمتمرکز که از آن به عنوان دیفای یاد می‌شود به مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی اشاره دارد که می‌توانند امور مالی مهمی مانند دریافت وام و معاملات مالی را به‌صورت غیرمتمرکز و بدون نیاز به واسطه انجام ‌دهند. به‌عبارت دیگر، دیفای یک پروژه نیست، بلکه یک اکوسیستم از صدها پروژه گوناگون است که همه آنها خدمات مالی غیرمتمرکز ارائه می‌دهند.

دکتر سوتیوونگ در دومین اجلاس جهانی سالانه این استارت آپ تأکید کرد که تاکنون، با اقدامات زیادی که صورت گرفته‌ است، از نظر رشد مشخص است که این سیستم مالی در جریان اصلی خود راه خود را طی می‌کند. وی خاطرنشان کرد که این بخش طی شش ماه گذشته ده برابر افزایش یافته و با توجه به بسیاری از معیارهای دیگر – از جمله کاربران، حجم معاملات در مبادلات و برنامه های غیرمتمرکز توسعه یافته – این بخش، رشد فوق العاده ای را شاهد بوده است.

با این حال، با وجود این همه هیجان، دکتر سوتیوونگ تأکید کرد که چندین مسئله همچنان در صنعت نوپا وجود دارد، با این ملاحظه که برخی از موارد مربوط به کلاهبرداری وجود دارد که مدام در اخبار می‌شنویم و نگرانی های زیادی از طرف ذینفعان این صنعت و نهادهای نظارتی وجود دارد. به نظر وی مقابله با این مسئله در میان مدت و بلند مدت چالش های منحصر به فردی ایجاد می کند، وی افزود:

امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) به طور کامل نمی تواند قانون‌گذاری شود. در عوض، باید چارچوبی برای چگونگی ادغام دیفای با بقیه اکوسیستم مالی تنظیم شود.

در اوایل ماه ژوئن، Dan M. Berkovitz، عضو کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده، اظهار داشت که او معتقد است سیستم عامل ها و سرویس های دیفای ممکن است با قانون مبادله کالای کشور مغایرت داشته باشند و بنابراین غیرقانونی است.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.