تایلند رتبه اول در آسیا و پنجم جهانی را در شاخص امنیت جهانی بهداشت کسب کرد

به اشتراک بگذارید:

شاخص امنیت جهانی بهداشت چند روز پیش منتشر شد. از میان ۱۹۵ کشور، تایلند امسال در رتبه پنجم جهان – و رتبه اول آسیا – در شاخص امنیت جهانی بهداشت قرار گرفت. این فهرست توسط مرکز جان هاپکینز برای امنیت سلامت در دانشکده بهداشت عمومی بلومبرگ دانشگاه جان هاپکینز و سایر کارشناسان بهداشت در سراسر جهان گردآوری شده است.

این شاخص با تجزیه و تحلیل ۱۷۱ سوال در ۶ دسته با ۳۸ شاخص و ۹۶ زیرشاخص، امنیت سلامت کشورها را ارزیابی می کند. امسال ایالات متحده آمریکا در صدر فهرست امنیت سلامت قرار گرفت و پس از آن استرالیا، فنلاند، کانادا و سپس تایلند در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

این بررسی در مقیاس صفر تا ۱۰۰ اندازه‌گیری شده و امتیاز ۱۰۰ نشان‌دهنده بالاترین میزان آمادگی است. آمریکا رتبه ۷۵/۹ را کسب کرد، در حالی که تایلند امتیاز شاخص سلامتی ۶۸/۲ را به خود اختصاص داد. کشورهایی که در انتهای لیست قرار دارند عبارتند از نائورو، گینه استوایی، سوریه، کره شمالی، یمن و سومالی با امتیاز ۱۶ در قعر این لیست قرار دارد.

این بررسی میزان آمادگی کشورهای سراسر جهان برای مقابله با بیماری‌های همه‌گیر را ارزیابی می‌کند. معاون سخنگوی دفتر نخست وزیری تایلند گفت که رتبه بندی در سطح بالا نشان می دهد که سیاست بهداشت عمومی دولت و مدیریت همه گیری کووید ۱۹ بسیار مؤثر بوده است.

نخست وزیر تایلند از کارکنان بهداشت، کادر درمان و همه کسانی که داوطلبانه برای مهار ویروس کرونا گرد هم آمدند، تشکر و قدردانی کرد. او از مردم تایلند خواست تا همواره هوشیار بمانند و اقدامات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند تا در برابر کووید ۱۹ به ویژه سویه جدید امیکرون در امان باشند.

لیست شاخص امنیت جهانی بهداشت به شرح زیر است:
برای مشاهده لیست کامل به وبسایت ارائه دهنده شاخص امنیت جهانی بهداشت مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.