روال جدید انجام رجیستری تلفن همراه، تبلت، ساعت‌های هوشمند و تجهیزات دارای سیم کارت در مبادی ورودی کشور

به اشتراک بگذارید:

قابل توجه هموطنان عزیز مقیم تایلند؛ اگر در تایلند زندگی می‌کنید که گوشی همراه (و یا هر نوع تجهیزات دارای سیم کارت) خود را از این کشور خریدا‌ری کرده‌اید و قصد سفر به ایران را دارید، و یا یکی از این تجهیزات را به عنوان کادو برای خانواده‌تان در ایران خریداری کرده‌اید. باید دقت کنید که این نوع تجهیزات که در داخل ایران استفاده خواهند شد نیاز به رجیستری داشته و تنها ۱ ماه بدون رجیستری قابل استفاده خواهند بود. اخیراً روال جدید انجام رجیستری توسط مقامات کشور منتشر شده است که به شرح زیر به حضورتان اعلام می‌گردد.

با اجرای طرح سامانه شناسایی گوشی تلفن‌همراه و تجهیزات دارای سیم‌کارت یا همان طرح ریجستری، تنها لوازم الکترونیکی اعم از تبلت‌ها وساعت‌های هوشمندی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند، در شبکه اپراتوری کشور فعال خواهند شد. مهم‌ترین اثرگذاری این طرح، حذف معقوله قاچاق و افزایش واردات قانونی لوازم الکترونیکی و تجهیزات دارای سیم‌کارت است.

باتوجه به هدف و تأثیر اجرای طرح ریجستری برای تمامی تجهیزات الکترونیکی سیم‌کارت‌خور، تصمیم بر آن بود طرح مذکور در دو فاز ساماندهی گوشی‌های هوشمند همراه و تبلت‌ها اجرایی شود.

اخیراً به گفته «علی سلیمانی»، مدیرکل گمرگ فرودگاه امام (ره)، مسافران ورودی به کشور در ابتدای ورود در سالن مسافری گمرک و با مراجعه به مسئولان این نهاد می‌بایست نسبت به اظهار و ریجستری گوشی تلفن‌همراه، تبلت، ساعت‌های هوشمند، بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار، PDA و هرگونه تجهیزات دارای سیم‌کارت با ارائه مشخصات خود و لوازم الکترونیکی ورودی‌شان به گمرک اقدام کنند.

وی درباره دستگاه‌های تلفن‌همراه و لوازم الکترونیکی همراه اتباع خارجی که نیاز به ریجستری دارد اعلام کرد: این اشخاص، پس از ثبت در لحظه ورود در گمرک بعد از گذشت حداقل یک‌ماه امکان فعالسازی در نزدیک‌ترین گمرک محل سکونت خود را دارند.

سلیمانی در خصوص فرایند ریجستری لوازم الکترونیکی وارده از طریق بسته‌های پستی اذعان داشت: «رجیستری این موبایل‌واره‌ها در بدو ورود، در حوزه 3 گمرک امانات پستی فرودگاه امام خمینی (ره) قابل رسیدگی و انجام می‌باشد.»

مدیرکل گمرک فرودگاه امام (ره) درحالی از اجرای طرح ریجستری لوازم الکترونیکی از 12 تیرماه خبر داده که پیش از این «حمیدرضا دهقانی‌نیا»، سخنگوی ستاد مبارزه با کالای قاچاق، اعلام کرده بود صاحبان ساعت‌های هوشمند سیم‌کارت‌خور، فقط تا 12 تیرماه و مالکان دستگاه‌های بارکد اسکنر، پوز سیار، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA تا 19 تیرماه برای قراردادن سیمکارت داخل دستگاه خود و ریجستر کردن آن‌ها فرصت دارند.

به گفته «رضا خورشیدی»، معاون مسافری گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)، مسافرانی که قبل از تاریخ 12 تیرماه اقدام به ورود تبلت و دستگاه‌های الکترونیکی کرده اند با قرار دادن سیم کارت و روشن کردن دستگاه خود دیگر نیازی به انجام فرایند رجیستری نخواهند داشت.

با این وجود به نظر می‌رسد که تغییراتی در این تاریخ‌های عنوان شده پیش آمده و ریجستری دستگاه‌ها بزودی آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم


بیشتر بخوانید:





4.5 2 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.