رشد چشمگیر تجارت الکترونیک در تایلند در سال ۲۰۲۴

به اشتراک بگذارید:

رشد بخش تجارت الکترونیک در تایلند به دلیل افزایش استفاده از اینترنت و خریدهای آنلاین است که باعث روی کار آمدن بسیاری از واحد‌های تجاری در این حوزه شده است.

حوزه تجارت الکترونیک در تایلند امسال به ۷۰۰ میلیارد بات می‌رسد که تحرک قابل توجه در ثبت شدن کسب و کارها و پذیرش تکنولوژی توسط مصرف‌کنندگان برای خریدهای خرده‌فروشی به وجود آورده است.

با توجه به اینکه انتظار می رود ارزش بازار تجارت الکترونیک در سال‌های آینده همچنان در حال افزایش باشد، کسب و کارها بر خدمات لست مایل دلیوری (آخرین مرحله فرایند، یعنی زمانی که نماینده تحویل محصول آن را از آخرین هاب تحویل می‌گیرد و سپس آن را درب منزل مشتری به او تحویل می‌دهد، به‌عنوان لست مایل دلیوری شناخته می‌شود.)، تبلیغات دیجیتال و تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کننده از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها در رسانه‌های اجتماعی تمرکز می کنند.

بر اساس گزارش دیتا رپورتال (DataReportal)، در ژانویه ۲۰۲۴، تایلند ۶۳/۲ میلیون کاربر اینترنت با ضریب نفوذ ۸۸ درصدی داشته است.

تایلندی‌ها زمان بیشتری را به صورت آنلاین سپری می کنند و به طور متوسط به ۷ ساعت و ۵۸ دقیقه در روز می‌رسد. رسانه‌های اجتماعی محبوب‌ترین فعالیت دیجیتالی تایلندی‌ها است و پس از آن ارتباطات و خریدهای آنلاین قرار دارند.

پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی در تایلند فیسبوک، لاین و تیک تاک هستند. یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۳ نشان داد که ۶۶/۹ درصد از کاربران اینترنت تایلندی به صورت هفتگی خرید آنلاین انجام می دهند.

با افزایش تعداد واحد‌ها و ارزش سرمایه ثبت شده، ثبت تجارت الکترونیکی طی شش سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۸، ۳۱۰ واحد با سرمایه ثبت شده ۵۴۵ میلیون بات وجود داشت.

در نتیجه، رشد تجارت الکترونیک منجر به افزایش تقاضا برای فضای انبار و راه حل‌های بسته‌بندی پایدار و همچنین گسترش زنجیره تامین و عملیات لجستیکی کشور شده است.

مدیر کل سازمان توسعه تجارت پیش بینی می کند که ارزش بازار تجارت الکترونیک تایلند در سال‌های آینده رشد بیشتری داشته و در سال ۲۰۲۵ به ۷۵۰ میلیارد بات خواهد رسید.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.