خوشبینی تاجران تایلند از رشد صادرات صنعت جواهرات در سال جاری

به اشتراک بگذارید:

انتظار می‌رود صادرات جواهرات و سنگ های قیمتی تایلند به استثنای طلا در سال جاری بین ۱۵ تا ۲۰ درصد رشد کند. بهبود اقتصاد جهانی و افزایش فعالیت‌های اقتصادی و همچنین پایین بودن علائم وخطر سویه اومیکرون، علت رشد این صنعت بیان شده است.

سومت پراسونگپونگجای، مدیر مؤسسه گوهر و جواهرات تایلند (GIT)، گفت که بسیاری از شرکای تجاری تایلندی سیاست های ایمنی و پیشگیرانه خود را تنظیم کرده اند تا شرایط تجارت بازتری را فراهم کنند.

آقای سومت گفت: علاوه بر پوشش گسترده واکسیناسیون در سراسر جهان، به نظر می رسد سویه اومیکرون علائم کمتری ایجاد می کند که این منجر به افزایش فعالیت های اقتصادی و افزایش تقاضا برای جواهرات و سنگ های قیمتی می شود.

امسال GIT رشد صادرات جواهرات و سنگ های قیمتی تایلند بدون احتساب طلا را بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از ۶/۱۶ میلیارد دلار آمریکا در سال گذشته پیش بینی می‌کند که نسبت به سال قبل ۲۶/۹ درصد افزایش یافته است.

بازارهایی که شاهد رشد صادرات قوی بوده اند عبارتند از: بریتانیا (افزایش ۱۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته)، سوئیس ( ۷۰/۴ درصد افزایش)، هند (۶۰/۷ درصد)، آمریکا (۵۱/۳ درصد)، امارات متحده عربی (۲۹/۸ درصد) ، بلژیک ( ۲۱/۲ درصد)، استرالیا (۱۰/۷ درصد) و ژاپن (۶/۴۹ درصد).

محصولات صادراتی مهمی که رشد چشمگیری را ثبت کردند عبارتند از: جواهرات پلاتین (۵۱/۹ درصد افزایش)، سنگهای قیمتی سخت صیقلی (۳۸/۵ درصد)، الماس جلا و تراش داده شده (۳۵/۱ درصد)، جواهرات طلا (۳۱/۸ درصد)، نقره (۲۴/۱ درصد)، جواهرات نقره (۲۱/۷ درصد)، یاقوت کبود (۱۷/۴ درصد) و جواهرات مصنوعی صیقلی (۹/۷ درصد).

صادرات جواهرات و سنگ های قیمتی از نظر ارزش کل محموله در سال گذشته، پس از خودروها و قطعات، رایانه ها و قطعات، محصولات لاستیکی و مواد اولیه پلاستیکی در رتبه پنجم قرار گرفت. بیش از ۷۰۰ هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.

آقای سومت افزود که جشنواره بین‌المللی جواهرات و سنگ های قیمتی چانتابوری که در ۴ فوریه با بیش از ۲۵۰ غرفه‌دار برگزار شد، ممکن است بیش از ۶۰ میلیون بات برای تاجران محلی درآمد داشته باشد.

GIT با همکاری بخش ترویج تجارت بین‌المللی و تولیدکنندگان جواهرات و سنگ های قیمتی، قرار است پس از سه سال تعلیق، نمایشگاه جواهرات و سنگ های قیمتی بانکوک را در سپتامبر در محل نمایشگاه ایمپکت برگزار کند.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.