روز ملی زبان تایلندی چه روزی است؟

به اشتراک بگذارید:

امروز ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۱ روز ملی زبان تایلندی است

در ۲۹ ژوئیه ۱۹۶۲، پادشاه بومیپول آدولیاده (پادشاه راما ۹) از دانشکده هنر دانشگاه چولالونکورن، قدیمی ترین دانشگاه تایلند بازدید کردند تا در بحث در مورد مشکلات استفاده از کلمات تایلندی به جمع متخصصان زبان تایلندی بپیوندد.

در طول بحث و گفتگو، اعلیحضرت مردم را ترغیب كردند كه از استفاده صحیح زبان تایلندی آگاه باشند. مشارکت وی در این بحث نشان دهنده علاقه او به حفظ میراث فرهنگی تایلند بود. وی همچنین در مورد حفظ زبان توصیه هایی کرد. وی بر اهمیت استفاده صحیح از تلفظ ها و گویش های محلی تأکید کرد.

دانشجویان و اساتید از اینکه اعلیحضرت در این جلسه بحث و گفتگو شرکت کرده بود خوشحال بودند.

در سال ۱۹۹۹، دانشگاه چولالونکورن پیشنهاد تعیین روز ۲۹ ژوئیه به عنوان روز ملی زبان تایلندی، برای بزرگداشت اعلیحضرت پادشاه به مناسبت جشن تولد ۷۲ سالگی و اهمیت و ارزشی که به زبان تایلندی قایل هستند، به دولت ارائه داد.

جالب است بدانید، در یک نظرسنجی که در سال ۲۰۱۲ انجام شد نشان میداد که ۸۵/۳ درصد بانکوکی‌ها و استان‌های همجوار از وجود روز ملی زبان تایلندی مطلع نبودند. این بررسی همچنین نتایج تکان دهنده ای را نشان داد. طبق این نظرسنجی، ۸۴/۹ درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی نمی‌دانستند که چه تعداد واکه یا مُصَوّت در زبان تایلندی وجود دارد و تعدادی دیگر نمی دانستند که چگونه صدای هجای تایلندی را به درستی بیان کنند.


بیشتر بخوانید:





5 4 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.