معبد تاتون در استان چیانگ مای

به اشتراک بگذارید:

معبد تاتون (Wat Tha Ton) یک مجموعه باشکوه از معبد بزرگ در یک محیط بسیار جذاب و سر سبز است که در شمال استان چیانگ مای و تنها چند کیلومتر از مرز کشور میانمار فاصله دارد. این معبد بر فراز کوهی مشرف به دهکده بان تاتون و رودخانه کوک واقع شده است. این مجموعه در چندین طبقه از یک کوه جنگلی ساخته شده است که چشم اندازهای باشکوهی را از محیط اطراف و دهکده بان تاتون ارائه می دهد.

در طبقه اول این مجموعه، مجسمه ای از گوان یین، الهه رحمت چینی را خواهید دید. اگرچه الهه در اینجا با دو بازو به تصویر کشیده شده است، اما در برخی داستانها گفته می شود که گوان یین دو بازو دارد و هزار دست، تا بتواند به همه کسانی که رنج می برند کمک کند. دفتر راهبان معبد تاتون و یک مدرسه بودایی نیز در این طبقه واقع شده اند. یکی از قدیمی ترین سازه‌های این مجموعه گنبد طلایی است که بر روی ستون‌های بتنی سفید رنگ قرار گرفته است.

طبقه دو شامل سالن تشریفات است که در تایلند با نام اوبوسوت (ubosot) شناخته می‌شود، این سالن یکی از مهمترین بخش ‌های معابد بودایی است که در مراسمات برای خدمت رسانی استفاده می‌شود. در طبقه سوم یک مجسمه سفید عظیم الجثه بودا به حالت نشسته به نام Phra Buddha Nirandornchai را خواهید دید که بسیار خیره کننده و جذاب است.

طبقه چهارم این مجموعه شامل ساختمان پرا ناکپروک (Phra Nakprok) است که مرکز مدیتیشن ویپاسانا را در خود جای داده است. در پشت بام ساختمان یک مجسمه بزرگ بودای نشسته است که توسط یک مار هفت سر اسطوره ای ناگا محافظت شده است. طبقه بعدی شامل یک سالن مدیتیشن و محل اقامت دانش آموزانی است که کلاسهای مدیتیشن را فرا گرفته‌اند.

از چیانگ مای می توانید با اتوبوس‌های ترمینال چانگ پواگ (Chang Puak) بعد از طی سفر حدود ۴ ساعته به دهکده بان تاتون برسید، اگر به دنبال سفر سرگرم کننده با مناظر عالی در مسیر سفرتان هستید می‌توانید گزینه سفر با قایق که حدود ۵ ساعت طول می‌کشد را انتخاب کنید.

معبد تاتون همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر پذیرای عموم بازدیدکنندگان است که می‌توانید بصورت رایگان از این مجموعه جذاب دیدن کنید.

تصاویر
موقعیت معبد

بیشتر ببینید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.