رونق بازار املاک پوکت باعث ایجاد سوء ظن در مورد پولشویی شده است

به اشتراک بگذارید:

بازار املاک پوکت با افزایش غیرقابل توجیه قیمت‌ها مواجه است که این امر باعث شده است که اداره تحقیقات ویژه تایلند (DSI) احتمال سوءاستفاده مافیای خارجی از املاک و مستغلات را برای پولشویی بررسی کند.

طی چند سال گذشته، قیمت املاک و مستغلات در پوکت ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است که همزمان با روند رو به رشد تقاضا از سوی اتباع خارجی است.

رئیس انجمن املاک و مستغلات پوکت، این افزایش قیمت را به عوامل متعددی نسبت می دهد. به عنوان مثال، او گفت که پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، پوکت شاهد هجوم روس‌های ثروتمندی بوده است که سرمایه‌گذاری در ویلاها و آپارتمان‌ها را ترجیح می‌دهند. همچنین، او گفت، بسیاری از امکانات پوکت، از جمله مدارس بین‌المللی، زیرساخت‌های حمل‌ونقل خوب، امکانات برای قایق‌های تفریحی و زمین‌های گلف، خارجی‌های ثروتمند را به خود جذب می‌کند.

قیمت زمین در برخی از مناطق جزیره افزایش شدیدی داشته است و از ۳ میلیون بات در هر رای به حدود ۹ میلیون بات در هر رای افزایش یافته است. در همین حال، زمین در امتداد ساحل به ۴۰ میلیون بات در هر رای افزایش یافته است، همچنین نقاط مهمی مانند پاتونگ شاهد قیمت ۱۲۰ میلیون بات در هر رای شده است.

در همین حال، در میان رونق املاک و مستغلات، اداره تحقیقات ویژه این نگرانی را ایجاد کرده است که ممکن است خارجی‌ها برای پوشش فعالیت‌های مجرمانه خود املاک خریداری کنند، مانند:

  • قیمت سازی کاذب برای املاک
  • اجتناب از پرداخت مالیات در کشورهای خود
  • استفاده به عنوان جبهه‌ای برای جرائم سازمان‌یافته
  • انتقال وجوه از منابع غیرقانونی برای اهداف پولشویی
  • برگزاری گردهمایی‌های مجرمانه که اغلب خود را به شکل گردشگر در می آورند
  • فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال در چارچوب تجارت مبادلات ارزی

در حالی که مسئولان با چنین چالش‌هایی دست و پنجه نرم می کنند، خرید خانه‌های پوکت به سرعت برای تایلندی‌های معمولی رویایی و غیر قابل خرید می‌شوند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.