ژاپن از پیام‌رسان لاین خواست که امور مربوط به امنیت داده‌ها را بهبود دهد

به اشتراک بگذارید:

اپلیکیشن لاین محبوبترین پیام رسان و شبکه اجتماعی در ژاپن است که بیش از ۹۳ میلیون کاربر ژاپنی دارد. این اپلیکیشن نه تنها در ژاپن بلکه در تایوان (بیش از ۲۲ میلیون کاربر)، تایلند (بیش از ۵۳ میلیون) و اندونزی (بیش از ۸ میلیون) نیز کاربران زیادی دارد. بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط این اپراتور، این اپلیکیشن در سراسر جهان تا سپتامبر ۲۰۲۲ بیش از ۱۹۴ میلیون کاربر داشت.

وزارت ارتباطات ژاپن روز سه‌شنبه (۵ مارس ۲۰۲۴) پس از نشت گسترده داده‌ها از LY Corp، اپراتوراپلیکیشن پیام‌رسان لاین، خواست تا حفاظت از داده‌های شخصی کاربران را تقویت کند.

نشت اطلاعاتی زمانی رخ داد که سرور شرکت Naver Cloud Corp مستقر در کره که یکی از سهامداران بزرگ لاین است توسط رایانه یکی از پرسنل شرکت‌های زیر شاخه آلوده به بدافزار شد.

پیام‌رسان لاین در سال ۲۰۲۱ مشکل امنیت داده مشابهی داشت و اکنون موظف است به طور منظم پیشرفت و عملکرد خود در بهبود امنیت این اپلیکیشن را گزارش دهد.

تاکاکی ماتسوموتو، وزیر ارتباطات ژاپن روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری گفت: “ما به شدت از LY Corp خواسته‌ایم که از منافع کاربرانش محافظت شود.”

تاکشی ایدزاوا، مدیر LY Corp، به خبرنگاران گفت که شرکت او تمام تلاش خود را برای ایجاد محیطی که مشتریان ما بتوانند با خیال راحت از خدمات ما استفاده کنند، انجام خواهد داد.

وی گفت LY Corp در حال بررسی مجازات مدیران خود به دلیل نشت داده‌ها است.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.