ساحل پتونگ در پوکت

به اشتراک بگذارید:

پتونگ (Patong) ساحل و استراحتگاهی در ساحل غربی پوکت است که مهمترین جاذبه گردشگری جزیره پوکت است و در اواخر دهه ۱۹۸۰ توجه گردشگران غربی بخصوص اروپاییان را به خود جذب کرد.

پتونگ، با وجود تنوع گسترده ای از فعالیت ها و زندگی شبانه، پاتوق و محلی مهم برای گردشگران در مدت اقامتشان در پوکت است که بیشترین اوقات خود در پوکت را در این منطقه میگذرانند.

ساحل ۳ کیلومتری ماسه طلایی پتونگ یکی از محبوب ترین سواحل پوکت است که پر از اپراتور‌های جت اسکی، قایق‌رانی، فروشگاه‌های ساحلی و مکان‌‌های ماساژ درمانی است که به مسافران شرایط را فراهم می‌کند که آنها بتوانند تعطیلات خوبی را در آنجا سپری کنند.

در تاریخ ۲۶ دسامبر ۲۰۰۴ ساحل پاتونگ همراه با بسیاری از مناطق دیگر در امتداد ساحل غربی پوکت و تایلند به دلیل سونامی ناشی از زمین‌لرزه ۲۰۰۴ و سونامی اقیانوس هند تحت تاثیر قرار گرفت. این موج موجب تخریب بخش زیادی از ساحل شد و بسیاری از مردم کشته شدند. پاتونگ یکی از بدترین مناطق آسیب دیده از پوکت بود. پاتونگ از زمان سونامی تا حد زیادی بهبود یافته است.

بهترین زمان سفر به ساحل پاتونگ در پوکت بین ماه های نوامبر و آوریل است که دریا بسیار صاف و آرام است. از ماه مه تا اکتبر، ساحل موج های بزرگ و تورم های خطرناکی را تجربه می کند. در حالی که بعضی روزها می توانید داخل آب بروید، هنگام ورود به ساحل به پرچم های قرمز هشدار، توجه جدی داشته باشید.

تصاویر
موقعیت پتونگ





0 0 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.