پیش بینی بهترین و بدترین سناریوها برای بازگشایی مجدد تایلند

به اشتراک بگذارید:

به گفته شورای گردشگری تایلند، بهترین حالت برای بازگشایی مجدد کشور، ورود ۳ میلیون گردشگر خارجی در سال جاری خواهد بود. این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ حدود ۴۰ میلیون توریست از این کشور دیدن کرده‌اند. طرح بازگشایی پوکت فردا اول ژوئیه با ورود حدود ۴۰۰ – ۵۰۰ گردشگر خارجی کلید خواهد خورد که مقامات گردشگری تایلند امیدوار هستند که بازگشایی کشور ورود ۳ میلیون گردشگر خارجی را به این کشور به ارمغات خواهد آورد.

در بدترین حالت ممکن مقامات گردشگری تخمین می زنند که 1 میلیون گردشگر وارد کشور شوند. و این در صورتی است که بانکوک برای ورود توریست‌های خارجی بسته بماند و گردشگران چینی نتوانند سفرهای خارج از کشور داشته باشند.

با توجه به اینکه تایلند در بدترین شرایط کرونایی خود قرار دارد، اعتماد به نفس گردشگری به پایین ترین سطح در سه ماهه دوم رسیده است. ویچیت پراکوبگوسول، معاون رئیس شورای گردشگری تایلند می گوید؛ باید اقدامات واکسیناسیون در مناطق آزمایشی گردشگری، که انتظار می رود امسال بازگشایی شوند، تسریع شود.

وی افزود؛ علاوه بر واکسیناسیون سریع ۱۰ منطقه گردشگری، عوامل اصلی که بر حجم گردشگران تأثیر می گذارد، آمادگی بانکوک، مرکز هواپیمایی تایلند است و اینکه آیا دولت چین تا ماه اکتبر به گردشگران اجازه سفر‌های خارجی می‌دهد.

در بهترین حالت، اگر ۱۰ منطقه گردشگری تا ماه اکتبر بازگشایی شود و گردشگران چینی بتوانند سفرهای خروجی خود را تا آن زمان انجام دهند، تایلند می تواند از ۳ میلیون گردشگر استقبال کرده و ۲۱۲ میلیارد بات گردش مالی تا پایان سال داشته باشد. ۱۰ منطقه گردشگری شامل پوکت، کرابی، پنگ نگا، سورات تانی، چیانگ‌مای، چونبوری، پتچابوری، پرچوآپ کیری کان، بوریرام و بانکوک است.

مقامات گردشگری همچنین پیش بینی می کنند که اگر بانکوک بسته بماند و اگر گردشگران چینی نتوانند سفرهای خارجی خود را انجام دهند، تایلند فقط با تولید ۸۳ میلیارد بات از ۱ میلیون گردشگر ورودی استقبال می کند. آنها می گویند که تاخیر در واکسیناسیون عمومی در بانکوک می تواند روی بازگشایی کشور تأثیر بگذارد. بانکوک همچنان کانون اصلی آخرین موج ویروس کرونا در کشور است که محدودیت های شدیدی برای کنترل شیوع ویروس در نظر گرفته است.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.