سیل گردشگران به پارک کائو یای پس از انتشار فیلم خرس کنجکاو

به اشتراک بگذارید:

ویدئویی منتشر شده در فیس بوک، خیل عظیمی از مردم را به پارک ملی کائو یای کشاند. این ویدئو نشان می دهد که یک خرس سیاه آسیایی به یک کلبه‌ای در وسط جنگل مراجعه کرده و در تلاش برای خوردن املت و غذاهای دیگر روی میز است.

بعد از اینکه جمله “Khao Yai Fever” در رسانه های اجتماعی رواج پیدا کرد مردم درباره این خرس بامزه کنجکاو شده و به پارک ملی هجوم آورند تا آن خرس را از نزدیک ببینند. این امر باعث نگرانی مقامات شده است که جمعیت زیاد ممکن است منجر به شیوع کووید ۱۹ در این پارک ملی شود.

برای کاهش خطر ابتلا به کرونا، مقامات پارک تعداد گردشگران مجاز به پارک را محدود کرده اند، به ویژه در منطقه صخره پا توم جای (Pha Trom Jai)، محل کلبه که خرس در آنجا املت میل کرده بود.

این پارک اکنون سیاستی را وضع کرده است که حداکثر ۳۰ ماشین شخصی، ۵۰ موتورسیکلت و ۳۰ دوچرخه در هر دور از دوشنبه تا جمعه مجاز هستند از این منطقه دیدن کنند. در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات عمومی که معمولاً هجوم بازدیدکنندگان را در بر می گیرد، ساعات کار پارک به پنج قسمت تقسیم شده است که مسئولان پارک می توانند در هر زمان، تعیین کنند که چند وسیله نقلیه در هر بازه زمانی مجاز خواهند بود به منطقه وارد شوند.

کائو یای، در چند ساعتی شمال شرقی بانکوک است که در فیلم “ساحل” نمایش داده شده است، یک پارک جنگلی و علفزار به وسعت دو هزار کیلومتر مربع است که بیشتر به خاطر مسیر‌های پیاده روی، دو چرخه سواری که به طول ۵۰ کیلومتر است شهرت دارد. همچنین آبشار‌های زیبا و خیره کننده آن جزو جاذبه‌هایی هستند که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.