شخصی‌سازی پلاک‌ خودرو‌های کلانشهر بانکوک امکانپذیر شد

به اشتراک بگذارید:

به گزارش روز جمعه روزنامه سلطنتی تایلند، رانندگان در بانکوک اکنون می توانند پلاک خودروهای خود را با ۷۰ کلمه جدید تایلندی شخصی‌سازی کنند.

بسیاری از کلمات جدید توسط تایلندی‌ها خوش یمن در نظر گرفته می شوند که از جمله آنها แก้วมณี (سنگ‌های قیمتی)، รวยสุข (غنی از شادی)، ราบรื่น (صاف و هموار)، มย ทรัพย์ (ثروتمند)، هستند.

این کلمات همچنین شامل کلمات روزمره‌ای مانند ไข่เจียว (املت)، ชัดเจน (روشن)، สุดหล่อ (خوش تیپ) و همچنین نام‌های مستعار معمول تایلندی مانند ต้น (تن)، เต้ย (تویی)، นิด (نید) نیز می‌شوند.

طبق اعلام رسمی روزنامه سلطنتی تایلند، این کلمات جدید می‌توانند به پلاک‌های خودروهای سواری با حداکثر هفت صندلی اضافه شوند.

پلاک‌های تایلندی معمولاً حاوی دو حرف تایلندی هستند که با یک عدد چهار رقمی همراه است. در پی افزایش ثبت وسایل نقلیه، سازمان حمل و نقل زمینی شروع به اضافه کردن یک عدد در مقابل حروف کرده است.

در سال ۲۰۲۲، این سازمان پلاک‌های شخصی‌سازی شده خودرو را از طریق مزایده‌هایی معرفی کرد که قیمت‌ آنها می‌تواند از یک میلیون بات شروع شود. این مزایده‌ها در حال حاضر به طور منظم در دفاتر سازمان حمل و نقل زمینی در سراسر کشور برگزار می شود و پول جمع آوری شده صرف طرح های ایمنی راه اختصاص می‌یابد.

پلاک‌های شخصی‌سازی شده می‌توانند از حروف تایلندی برای تشکیل کلمه‌ای به انتخاب کاربر استفاده کنند.

رکورد گران‌ترین پلاک خودرو در تایلند در دسامبر ۲۰۲۲ شکسته شد که یک خریدار مبلغ ۴۵/۰۹ میلیون بات (حدود یک میلیون و ۲۳۱ هزار دلار) برای پلاک “9กก 9999” پرداخت کرد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.