پارک سافاری ورلد در بانکوک

به اشتراک بگذارید:

سافاری ورلد یک جاذبه گردشگری در بانکوک، تایلند است که از دو پارک به نام های «پارک دریایی» و « پارک حیوانات وحش» تشکیل شده است، که توسط شرکت سهامی عام اداره می شود. این پارک در سال ۱۹۸۸ با مساحت ۴۸۰ هکتار برای باغ وحش آزاد و ۱۸۰ هکتار برای پارک پرندگان افتتاح شد. در ۱ فوریه ۱۹۹۴، سافاری ورلد بعد از تغییر نام تجاری خود توانست عنوان اولین و تنها پارک تفریحی را که توانست وارد بورس سهام تایلند شود را به خود اختصاص داد.

قسمت اول پارک یعنی « پارک حیوانات وحش» این فرصت را به شما می‌دهد تا حیوانات کمیاب و در حال انقراض را در حالی‌ که آزادانه در طبیعت گشت می‌زنند از نزدیک تماشا کنید. البته نگران نباشید! شما با ماشین‌های باغ وحش از میان حیوانات عبور می‌کنید و در صورتی‌ که به نکات قبل از ورود به پارک عمل کنید، خطری تهدیدتان نمی‌کند. طول این بخش ۵ کیلومتر است که گذشتن از آن حدوداً ۵۰ دقیقه طول می‌کشد و در مسیر می‌توانید گونه‌های مختلفی از حیوانات مثل گورخر، بز کوهی، آهو، کرگدن‌، ببر و پرندگانی مثل شترمرغ ، پلیکان و لک لک‌ها را ببینید. بهترین موقع برای بازدید از این قسمت صبح است که به ببرها غذا می‌دهند تا به مرکز توجه بازدیدکنندگان بیایند. البته شما اجازه‌ی غذا دادن به حیوانات این بخش را ندارید، به جز زرافه‌ها که جایگاه خاص خودشان را دارند و می‌توانید به آن‌ها موز بدهید و عکس‌های به یادماندنی بگیرید.

قسمت دوم پارک یا همان «پارک دریایی»، شباهت بیشتری به باغ وحش‌های معمولی دارد، با این تفاوت که ۸ نمایش درجه یک برای بازدیدکنندگان ترتیب داده‌اند. در این بخش می‌توانید از نمایش دلفین‌های آموزش دیده، شیرین‌کاری‌های فُک‌ها و میمون‌ها لذت ببرید. این پارک بهترین مکانی است که هم می‌توانید آن را برای خوش‌گذرانی انتخاب کنید و در عین حال هم اطلاعات بیشتری در مورد حیوانات به دست بیاورید. فقط قبل از ورود، تابلوی ساعت برنامه‌ها را بخوانید تا بتوانید برنامه‌های متناسب با سلیقه‌تان را انتخاب کنید.

ساعات کار باغ وحش، از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر و ساعات کار پارک آبی از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر است که میتواید با پرداخت هزینه ورودی از آنها بازدید به عمل بیاورید.

تصاویر
موقعیت جغرافیایی





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.