عمارت لوکس بان سوکاوادی در چونبوری

به اشتراک بگذارید:

بان سوکاوادی یک عمارت فوق لوکس به سبک اروپایی در کنار دریا با مجسمه‌هایی از کوآن یین و سایر مجسمه هایی که فلسفه زندگی را بیان می کنند، است.

خانه سوکاوادی (Baan Sukhawadee) یک عمارت در کنار ساحل پاتایا است که متعلق به آقای پانیا چوتیتاوان مالک Saha Farm، یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی تایلند است.

ایده ساخت خانه در سال ۲۰۰۰ زمانی که تایلند با بحران اقتصادی بزرگ مواجه شده بود، اتفاق افتاد. دورانی که بسیاری از مشاغل در تایلند از کوچک تا بزرگ فروپاشیده وتحت کنترل شرکت‌های خارجی قرار گرفتند. بنابراین آقای پانیا تصمیم گرفت این کاخ مجلل را با بیش از صد نفر که در وحدت با هم کار کردند، بسازد.

این امر برای نشان دادن غرور ملی و اینکه مردم تایلند هنوز با هم هماهنگ بوده و از پتانسیل و عزت کمتری نسبت به سایر ملیت‌ها برخوردار نیستند. خانه سوکاوادی در جاده سوکومویت واقع شده است.

مساحت آن ۸۰ رای (۱۲۸ هزار متر مربع) با ۴۰۰ متر طول ساحل است و شامل مجموعه‌ای از ساختمانهای معاصر صورتی و آبی رنگ است. دکوراسیون داخلی و باغ ها همه به زیبایی طراحی شده اند. یکی از ساختمان های خیره کننده در خانه سوکاوادی ساختمان گوان یین (الهه رحمت) است که محل اقامت خانواده چوتیتاوان نیز هست. در داخل این ساختمان، اتاق پذیرایی و اتاق چند منظوره برای سمینارهای حداکثر ۵۰۰ نفر وجود دارد. این ساختمان شامل مجسمه‌های تزئین شده با سنگ‌های قیمتی بسیار ارزشمندی است که یکی از آنها مجسمه گوان یین (Guan Yin) که به معنی الهه رحمت است را به نمایش می گذارد.

برج بودا یکی دیگر از ساختمان های برجسته در خانه سوکاوادی است. این مجموعه ای از ساختمان شامل تصاویر بودا و سایر تصاویر مقدس از جمله تصویر ۹/۲۸ متری بودا هنگام تولد است.

این عمارت به روی بازدید کنندگان عمومی باز می‌باشد. پس از پایان گشت و گذار در اطراف خانه سوکاوادی، گردشگران می توانند محصولات Saha Farm را با قیمت ویژه در اینجا نیز خریداری کنند.

خانه سوکاوادی همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۶:۰۰ بعد از ظهر باز است. هزینه بلیط برای تایلندی‌ها ۱۰۰ بات، برای کودکان ۵۰ بات و برای بزرگسالان خارجی ۳۰۰ بات است.

تصاویر
موقعیت جغرافیایی





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.