به گزارش فوربس؛ ۵۰ ثروتمند تایلند عملکرد خوبی در دوران کرونا داشته‌اند

به اشتراک بگذارید:

۵۰ ثروتمند تایلند در لیست ۲۰۲۱ فوربس به رهبری برادران چئاوارانون در طی همه گیری کویید ۱۹ عملکرد خوبی داشته و در مجموع ۲۸ میلیارد دلار به ثروت آنها در ۱۵ ماه گذشته اضافه شده است.

شاخص بورس اوراق بهادار تایلند در این دوره ۴۳ درصد افزایش داشته است که ناشی از بهبود اقتصادی و افزایش صادرات این کشور بود. این افزایش کمک کرد تا ثروت ۵۰ ثروتمند کشور بیش از ۲۰ درصد به ۱۶۰ میلیارد دلار برسد.

رتبه بندی پنج نفر برتر این لیست که سود خالص آنها تقریباً نیمی از کل افزایش را تشکیل داده است، بدون تغییر باقی مانده است. این لیست به شرح زیر می‌باشد:

  1. برادران چئاوارانون(سی پی گروپ)، با دارایی خالص ۳۰/۲ میلیارد دلار در مقایسه با ۲۷/۳ میلیارد دلار در سال گذشته، جایگاه اول خود را حفظ کرده است.
  2. چالرم یوویتایا (رد بول)، با ثروت ۲۴/۵ میلیارد دلا، بزرگترین درآمدزایی سال را به خود اختصاص داده است. وی ۴/۳ میلیارد دلار به ثروت خود افزود و موقعیت خود را به عنوان دومین ثروتمند تایلند حفظ کرد.
  3. جارون سیری واتاناباکدی (نوشیدنی‌ها، آبجو چانگ)، در مکان سوم باقی مانده است، ثروت او از ۱۰/۵ میلیارد دلار در سال گذشته به ۱۲/۷ میلیارد دلار رسیده است.
  4. خانواده جیراتیوات (سنترال گروپ)، در جایگاه چهارم با ۱۱/۶ میلیارد دلار ثروت رشد ۲/۱ میلیارد دلاری را تجربه کرده‌آند.
  5. ساراد راتاناوادی، وی که در ماه آوریل با پیشنهاد ۱۷ میلیارد دلاری برای خرید هولدینگ «این-تاچ» و بزرگترین اپراتور تلفن همراه تایلند (AIS) در سرخط خبر‌ها بود ثروت خود را با یک سوم افزایش به ۸/۹ میلیارد دلار رساند.

به طور کلی، ۳۸ نفر از ۵۰ ثروتمند لیست شده در فوربس، در دوران کویید ۱۹ به ثروت خود اضافه کرده‌اند که هشت نفر از آنها هر کدام بیش از ۱ میلیارد دلار افزاش ثروت داشته‌اند.

۱۰ ثروتمند برتر تایلند به ترتیب عبارتند از:
اسماسم به انگلیسیثروت
برادران چئاوارانونChearavanont Brothers۳۰/۲ میلیارد دلار
چالرم یوویتایاChalerm Yoovidhya۲۴/۵ میلیارد دلار
جارون سیری واتاناباکدیCharoen Sirivadhanabhakdi۱۲/۷ میلیارد دلار
خانواده جیراتیواتChirathivat family۱۱/۶ میلیارد دلار
ساراد راتاناوادیSarath Ratanavadi۸/۹ میلیارد دلار
خانواده اوساتانوگراOsathanugrah Family۳/۵ میلیارد دلار
سومپوت آهونایSomphote Ahunai۳/۳ میلیارد دلار
پراسرت پراساتونگ-اوسوتPrasert Prasarttong-Osoth۳/۲۵ میلیارد دلار
پرچاک تانکاراواکوونPrachak Tangkaravakoon۳/۲ میلیارد دلار
چوچات پتا اومپای و دائوناپا پتامپایChuchat Petaumpai & Daonapa Petampai۳ میلیارد دلار

این لیست که توسط فوربس تهیه شده است با استفاده از میزان سهامداری و اطلاعات مالی به دست آمده از خانواده‌ها و افراد، بورس سهام و تحلیل‌های بورس، بورس سهام تایلند و آژانس های نظارتی تهیه شده است.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.