قوانین قدیمی خنده دار و عجیب و غریب در تایلند

به اشتراک بگذارید:

هر کشوری دارای قوانین نسبتاً عجیب و قدیمی است که نتوانسته اند با مدرنیته همگام شوند و اکنون عجیب به نظر می رسند. تایلند هم از این قاعده مستثنا نیست.

زمان مورد نیاز: 3 دقیقه

در زیر برخی از قانون‌های قدیمی که در بانکوک و سراسر کشور اجرا شده‌اند به شرح زیر می‌باشد:

  1. بیرون رفتن از خانه بدون لباس زیر غیرقانونی است

    اگر در این قانون فکر کنیم به ندرت اتفاق می‌افتد که کسی (آدم سلیم) بدون داشتن لباس زیر بخواهد بیرون از خانه برود. پس، اجرای این قانون بسیار راحت و چالشی نیست. فقط دقت داشته باشید که در هر شرایط روحی و روانی که هستید شلوار خود را پایین نکشید که این کار خلاف قانون تایلند است.

  2. شما نباید بدون پیراهن رانندگی کنید

    به منظور راحتی خود و خانواده‌تان در سفرتان به تایلند، شاید بخواهید ماشین کرایه کنید و از آنجا که ما ایرانی‌ها تمایل داریم به محض گرم شدن هوا پیراهن خودمان را در آورده و آن را شلاق کنیم، احتمالاً یکی از مواردی است که حتما باید در سفر خود به تایلند آن را در نظر بگیرید. رانندگی بدون پیراهن در تایلند غیر قانونی بوده و در صورت مشاهده، طبق قانون با شما رفتار خواهد شد.

  3. استفاده از دوریان به عنوان سلاح سرد در درگیری‌ها خلاف قانون است

    استفاده از میوه دوریان به عنوان سلاح در درگیری‌ها غیرقانونی است و دیه‌ای که به آن تعلق می گیرد با تعداد خارهایی است که به قربانی حمله شده است، تعیین می شود.

  4. پا گذاشتن روی پول تایلندی جرم است (قانون قدیمی دیگر که جنبه سرگرمی ندارد)

    این گزینه، مثل گزینه اول بعید است کسی بخواهد پول را له کند یا از روی آن عبور کند، پس اجرای این قانون نیز راحتتر است. قدم گذاشتن بر روی هر ارز تایلندی (سکه یا اسکناس) غیرقانونی است زیرا تصویر پادشاه تایلند روی آنها نقش بسته است. تایلند قانون لیز مجستی را اعمال کرده و در صورت توهین به پادشاه و خانواده پادشاهی مجازات سنگینی در انتظار شما خواهد بود.

موارد مشابه به این قوانین در تایلند زیاد است. شما می‌توانید موارد دیگر را در بخش دیدگاه‌ها در پایین این پست با ما و مخاطبان وبسایت ایرانیان تایلند به اشتراک بگذارید.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات
رضا
رضا
میهمان
15 تیر 1400 3:39 ب.ظ

زباله انداختن مخصوصا آدامس روی زمین جریمه داره ولی مراعات میشه؟‌حتی خود تایلندیها

رضا
رضا
میهمان
پاسخ به  ایرانیـان تایلنـد
15 تیر 1400 3:58 ب.ظ

دقیقا

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.