باند کلاهبرداری به رهبری چینی‌ها در جنوب تایلند منهدم شد

به اشتراک بگذارید:

پلیس تایلند ۹۰ کلاهبردار مظنون از جمله ۵۵ تبعه چینی را در جریان عملیات‌های مخفیانه به هشت مکان در منطقه چاوانگ در استان ناکون سی تامارات، دستگیر کرد.

پلیس دفتر تحقیقات جرایم سایبری (CCIB) و مقامات سایر نهادها در عملیات‌ روز پنجشنبه (۲۸ مارس) شرکت کردند که در آن ۵۵ شهروند چینی و ۳۵ تایلندی دستگیر شدند.

پلیس در یک نشست خبری روز جمعه گفت که این عملیات‌ها در یک اتاق هتل، سه ساختمان تجاری، سه خانه و یک کارخانه در منطقه چاوانگ انجام شد.

بیش از ۲ هزار قلم کالا شامل ۲۲۸ رایانه، ۱۰۳۷ گوشی تلفن همراه، ۵۲۱ سیم کارت، ۸۰ دفترچه حساب بانکی، چندین سلاح و کالا‌های دیگر کشف و ضبط شد. به گفته پلیس، تمامی ۹۰ مظنون در بازداشت پلیس به سر می‌برند تا اقدامات قانونی علیه آنها انجام شود.

پلیس در این نشست خبری گفت که این عملیات‌ به دنبال گزارشی مبنی بر اینکه باندهای کلاهبرداری به رهبری چینی‌ها از ناکون سی تامارات به عنوان پایگاه عملیاتی خود استفاده کرده اند، صورت گرفت.

به گفته پلیس، این باند افرادی را به کار می‌گرفت تا قربانیان را فریب دهند تا در طرح‌های معاملاتی جعلی سهام سرمایه‌گذاری کنند، اتاق‌های هتلی که وجود نداشت رزرو کنند و آنها را برای انتقال وجه به حساب‌های بانکی کلاهبرداران وادار کنند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.