موای‌تای مورد تایید کمیته بین‌المللی المپیک قرار گرفت

به اشتراک بگذارید:

موای‌تای ممکن است به زودی به یک ورزش المپیکی تبدیل شود. کمیته بین‌المللی المپیک در جدیدترین جلسه خود که به صورت آنلاین برگزار شد، موای‌تای را مورد تایید خود قرار داده است.

معاون نخست وزیر تایلند، پراویت وونگ سووون، که همچنین رئیس کمیته ملی المپیک این کشور است، گفت که دولت از تصمیم این کمیته برای به رسمیت شناختن هنرهای رزمی سنتی و ورزش ملی تایلند استقبال خواهد کرد.

وی گفت، من می توانم به شما اطمینان دهم که دولت تایلند موای تای را ترویج داده و از فدراسیون بین المللی موی تای حمایت می کند… همه ما یک هدف مشترک داریم و آن هم تبدیل موای‌تای به یک ورزش المپیکی درآینده نزدیک است.

موای‌تای به معنی مبارزه تایلندی است. «موی» به معنی مبارزه و «تای» نیز یعنی تایلند این رشتهٔ ورزشی دارای قدمتی بیش از ۲۰۰۰ سال در کشورهای تایلند و میانمار و کامبوج و مالزی می‌باشد. موای‌تای ورزش ملی تایلند و یکی از مهم‌ترین سمبل‌های فرهنگی این کشور است روز ۱۷ مارس در این کشور روز موای‌تای نامیده شده‌است.

موی‌تای یکی از سبک‌های آزاد ورزش‌های رزمی است مبارزات آن به صورت فول‌کنتاکت و در رینگ برگزار می‌شود. و به همین دلیل از موای‌تای به عنوان یک رشته خشن و سخت رزمی در دنیا یاد می‌شود.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.