موزه تای هوآ در پوکت

به اشتراک بگذارید:

موزه تای هوآ ساختمانی با قدمت بالا است که به سبک معماری سینو-پرتغالی بنا نهاده شده است، این موزه در جاده کرابی در شهر قدیمی پوکت واقع شده است. این ساختمان شامل یک موزه، فضای نمایشگاهی و یک سالن مراسمات می‌باشد. در سال ۲۰۰۸، این موزه به دلیل نقش مهم خود در حفظ و نگهداری آثار و هنرهای معماری، جایزه‌ای از طرف اتحادیه معماران سیام (Siam Architect Association) تحت حمایت پادشاه دریافت کرد.

پیشینه این موزه که در سال ۱۹۷۷ ساخته شده است در اصل یک مدرسه زبان چینی بود که توسط چینی هاکین، اجداد چینی‌هایی که به پوکت مهاجرت کردند، تأسیس شد.

نمایشگاه فعال در این ساختمان، تاریخچه سفر چینی‌های هاكین به پوكت، اعتقادات، سبک زندگی، هنر و فرهنگ، روابط بین مردم چینی و پوكت و همچنین تاریخچه مدرسه زبان چینی زبان است كه بیش از ۶۰ سال پیش افتتاح شده است. این نمایشگاه به دلیل استفاده از چندرسانه ای مدرن، سرگرم کننده، قابل فهم، برای همه جالب توجه است. علاوه بر این، مکانی برای فعالیت های فرهنگی نیز به حساب می‌آید.

جالب است بدانید که موزه تای هوآ توسط بنیاد کوسون‌سانگ‌کرو (Kusonsongkhroh Foundation) اداره می شود، این یک موسسه خیریه که قدمت آن به دوران استخراج قلع از معادن پوکت باز می‌گردد. این بنیاد توسط گروهی از تاجران چینی مهاجر و خوش‌نام محلی تأسیس شده است که هدف آنها از تأسیس این بنیاد، کمک به هموطنان مهاجر بی بضاعت و نیز بهبود شرایط زندگی مردم این جزیره با ساخت بیمارستان و مدارس در سراسر جزیره در نظر گرفته شده است. این بنیاد همچنان تا به امروز در این حوزه مشغول فعالیت است.

تصاویر
موقعیت موزه





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.