موزه پادشاه پراچاتیپوک در بانکوک

به اشتراک بگذارید:

موزه پادشاه پراچاتیپوک موزه ای در منطقه Pom Prap Sattru Phai، بانکوک، تایلند است. این ساختمان دارای سه طبقه نمایشگاه دائمی مربوط به زندگی سلطنتی پادشاه پراچاتیپوک و ملكه رامپای پانی است. این بنا در سال ۱۹۰۶ با سبک معماری در دوران شاه راما ۶ و شاه راما ۷ ساخته شده است. در دوره پادشاه راما ۷، پادشاه این موزه را به عنوان موزه مرمت‌کاری کرد تا از اموال شخصی و همه عکسها و اسناد مهم خود را نگهداری کند.

در زمان سلطنت پادشاه پراچاتیپوک به عنوان پادشاه راما هفتم بود که تایلند از یک سلطنت مطلق به یک سلطنت مشروطه تغییر یافت. این موزه زندگی و دوران پر فراز و نشیب سلطنت پادشاهان را ارائه می دهد.

در گذشته، این ساختمان محل فروشگاه جان سمپسون و سان (John Sampson & Son) بود که با نام “John Sampson” شناخته می شد که شعبه ای از فروشگاه های فروش کفش‌های سفارشی و زین‌های معروف در منطقه بود. با ترغیب و خواست پادشاه چولالونگ کورن در سال ۱۸۹۸، وی دستور ساخت و توسعه این ساختمان را صادر کرد تا برای اجاره آماده شود. از آن زمان به بعد این ساختمان مکان فعالیت بسیاری از شرکت‌ها و تشکیلات‌ها بود، تا اینکه این ساختمان به دستور پادشاه راما دهم در ۷ دسامبر ۲۰۰۲ به عنوان موزه پادشاه پراچاتیپوک افتتاح شد. در این موزه مجموعه‌ای از آثار سلطنتی پادشاه راما هفتم و ملکه از قبیل عکس‌ها، اسناد و زندگی نامه سلطنتی به نمایش گذاشته شده است.

این موزه از سه شنبه تا یکشنبه و در روزهای تعطیل رسمی از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر برای بازدیدکنندگان باز می‌باشد. علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت حق ورودی ۲۰ بات برای تایلندی‌های و ۴۰ بات برای خارجی‌ها از این موزه بازدید کنند.

تصاویر
موقعیت موزه





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.