جریمه ۲۰ میلیون دلاری شرکت پلاستیکی تایلندی برای نقض تحریم‌های ایران

به اشتراک بگذارید:

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه (۱۹ آوریل) اعلام کرد، یک شرکت پلاستیکی مستقر در بانکوک موافقت کرده است که با پرداخت ۲۰ میلیون دلار به خاطر بیش از ۴۶۷ مورد نقض تحریم های ایران، با ایالات متحده تسویه کند.

طبق توافقنامه تسویه امضا شده بین این شرکت و دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری، شرکت پلاستیکی اس‌سی‌جی برای پردازش ۲۹۱ میلیون دلاری از فروش رزین پلی اتیلن با چگالی بالا به ایران در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ از بانک‌های آمریکایی استفاده کرده است.

این رزین‌‌ها که برای بطری‌های محصولات و اقلام صنعتی استفاده می شود، توسط یک جوینت ونچر ایرانی که بخشی از آن متعلق به شرکت مادر SCG Plastics، SCG Chemicals و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران است، ساخته شده است.

در این توافقنامه آمده است که SCG Plastics از «روش‌های حمل و نقل و اسنادی استفاده می‌کند که منشأ ایرانی محصول و دخالت طرف‌های ایرانی را پنهان می‌کرد»، که باعث شده بانک‌ها ناآگاهانه نقل و انتقالات را برخلاف تحریم‌های OFAC علیه ایران پردازش کنند.

وزارت خزانه داری می گوید: “در نتیجه این معاملات، منافع اقتصادی قابل توجهی به بخش پتروشیمی ایران، که منبع اصلی درآمدزایی برای ایران است، اعطا شده است. OFAC تشخیص داد که ۴۶۷ مورد نقض تحریم‌های ایران صورت گرفته و این شرکت را ۲۰ میلیون دلار جریمه کرده است که قرار است ظرف ۹۰ روز پرداخت شود.”

این جریمه‌ها در حالی اعلام شده‌اند که مقامات دولت آمریکا پس از حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل که می تواند به جنگ گسترده تری در خاورمیانه دامن بزند، قصد دارند تحریم‌های بیشتری را بر ایران اعمال کنند.

روز پنجشنبه، آمریکا و بریتانیا دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه مردم و شرکت‌های ایرانی اعمال کردند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفت: “ما به استقرار اختیارات تحریمی خود برای مقابله با ایران با اقدامات بیشتر در روزها و هفته‌های آینده ادامه خواهیم داد.”


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.