هشدار به صادرکنندگان تایلندی با رو به نزول بودن اقتصاد چین

به اشتراک بگذارید:

شورای ملی توسعه اقتصادی و اجتماعی (NESDC) از مشاغل تایلندی، به ویژه صادرکنندگان خواست تا خود را برای تأثیرات رکود اقتصادی چین آماده کنند.

این هشدار در پاسخ به رشد کندتر از حد انتظار در چین است، زیرا بخش املاک و مستغلات این کشور از مشکلات شدید بدهی و نقدینگی رنج می برد.

دانوچا پیچایانان، دبیر کل شورای ملی توسعه اقتصادی و اجتماعی در اوایل این هفته گفت که اگرچه هنوز خیلی زود است که بگوییم اقتصاد چین چقدر بر تایلند تأثیر می گذارد، اما هنوز ارزش دارد که محتاط باشیم.

او در مراسم معرفی گزارش چشم انداز اقتصادی تایلند برای سه ماهه دوم صحبت کرد:

در حال حاضر اطلاعات کمی در دسترس است که آیا این مشکل در نهایت منجر به یک بحران اقتصادی خواهد شد یا خیر. اگر چین رکود اقتصادی را تجربه کند، اقتصاد جهانی و اقتصاد تایلند به ناچار آسیب خواهند دید. این چیزی است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

طبق گزارش شورای ملی توسعه اقتصادی و اجتماعی، بخش صادرات تایلند به دلیل رکود جهانی و عدم اطمینان ژئوپلیتیکی کند شده است. به عنوان کشوری که به شدت به صادرات متکی است، کندی رشد چین، همراه با رکود جهانی، بدون شک درآمد تایلند از تجارت و گردشگری را کاهش خواهد داد.

این گزارش همچنین نشان داد که اقتصاد چین در شش ماهه اول سال جاری ۵/۵ درصد رشد داشته که کندترین رشد در دو سال گذشته است. علاوه بر این، توسعه چین با برخی از عوامل محدود کننده بهبود و رشد آن غیر قابل توجه است.

دانوچا به چهار عامل مانع رشد چین اشاره کرد که عبارتند از: کند شدن سرمایه گذاری به ویژه در بخش املاک، کاهش مصرف داخلی همراه با نرخ بالای بیکاری در میان جوانان، محدودیت های شدید بر واردات و صادرات از غرب و بدهی عمومی بالای ۵۱/۵ درصد تولید ناخالص داخلی.

وی افزود که چین نیز در آستانه کاهش قیمت است زیرا قیمت مواد غذایی و سوخت به تدریج کاهش می یابد. کاهش قیمت محصولات منعکس کننده این خطر است که اقتصاد چین وارد وضعیت کاهش تورم شود، به خصوص اگر تقاضا ضعیف باقی بماند.

او همچنین اشاره کرد که مصرف داخلی در چین در سطح پایینی در حال گسترش است. با این حال، او معتقد است که اقتصاد چین توسط یک سیاست پولی تطبیقی از سوی بانک خلق چین حمایت می‌شود، که نقدینگی را در اقتصاد همراه با اقدامات محرک مالی را در سیاست کاری خود قرار داده‌اند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.