تایلند در مورد استفاده از ارز‌های دیجیتال به عنوان روش پرداخت کالا و خدمات هشدار داد

به اشتراک بگذارید:

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در وبسایت بانک مرکزی تایلند، تعداد شرکت‌هایی که پذیرش ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و اتریوم را در دستور کار خود قرار داده‌اند، افزایش یافته است. این بانک مخالفت خود را با استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت اعلام کرد. در بیانیه بانک آمده است استفاده این چنینی از ارزهای دیجیتال ریسک‌هایی همانند «نوسان قیمت، دزدی سایبری و پول‌شویی» را برای خریداران و فروشندگان به همراه دارد. بورس تایلند اخیراً صرافی‌های مجاز این کشور را از ارائه خدمات مرتبط با میم کوین‌ها، توکن‌های هواداری و توکن‌های غیر مثلی منع کرده است.

دستیار رئیس سیاست‌های سیستم پرداخت در این بانک، گفت كه بانک تایلند به طور مداوم تحولات دارایی‌های دیجیتال را رصد می كند و هشدار داد كه هر دو طرف در معاملات ارزهای رمزنگاری شده با خطر نوسان قیمت، سرقت اینترنتی و پولشویی مواجه هستند.

بانک تایلند همچنین هشدار داد در صورت استفاده گسترده از دارایی‌های دیجیتال، این بانک با کمیسیون بورس و اوراق بهادار کشور هماهنگی‌های لازم را انجام خواهد داد تا تدابیری اتخاذ کند تا اطمینان حاصل شود که ارز رمزپایه خطرات گسترده ای را برای عموم مردم یا سیستم اقتصادی و مالی کشور ایجاد نمی کند.

در ماه مارس، استیبل کوین تولید شده توسط Terra که با ارز ملی (بات) تایلند پشتیبانی می شود، مورد انتقاد بانکداران تایلندی قرار گرفت. بر اساس گزارش بانکوک پست، بانک مرکزی تایلند به شهروندان گفته بود که Thai Baht Digital (THT) هیچ تضمین قانونی ندارد و این امکان وجود دارد که کاربران در معرض خطر سرقت اینترنتی یا پولشویی قرار بگیرند.

در حال حاضر بانک تایلند در حال مطالعه بر روی ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی در این کشور است و پیش بینی می شود که نسخه آزمایشی آن در سال ۲۰۲۲ راه اندازی شود.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.