هشدار پلیس تایلند درباره تبلیغات فروش و تزریق واکسن کرونا

به اشتراک بگذارید:

یینگیوس تپجامنونگ، سخنگوی پلیس تایلند، روز پنجشنبه گفت؛ اخیرا در پی شکایت ۲۰ نفر در استان اودون تانی راجع به اینکه، افراد سودجو که خود را شرکت بیمه خصوصی معرفی می‌کنند با انتشار آگهی‌های فریبنده در فضای مجازی، ادعای فروش واکسن سینوفارم به قیمت ۱۸۰۰ بات را دارند و از شهروندان می‌خواهند که برای خرید این واکسن ثبت نام کنند.

وی گفت: این باند ادعا میکند که این واکسن‌ها از طریق آکادمی سلطنتی چولابورن سفارش داده شده است. وی افزود، آنها با ایجاد یک گروه در اپلیکیشن لاین از مشتریان بالقوه دعوت كرده‌اند كه به این گروه بپیوندند که اطلاعات مربوط به تاریخ ورود واكسن و آغاز واکسیناسیون را با آنها به اشتراک می‌گذارند.

قربانیان پس از آنکه در مجموع مبلغ ۳۶ هزار بات به حساب این باند واریز کردند، آنها با بیمارستان‌ها برای بررسی وضعیت واکسن تماس گرفتند که متوجه شدند بیمارستان‌های ذکر شده توسط کلاهبرداران هیچگونه برنامه واکسیناسیون ندارند که این موضوع آنها را وادار به شکایت علیه این باند کلاهبردار کرد.

بنا به گفته پلیس، شکایات مشابهی در استانهای ساموت پراکان، نونتابوری، کون که و بانکوک ثبت شده است که قربانیان گفته اند که پول را به یک آژانس بیمه منتقل کرده اند که وعده داده است به آنها واکسن تزریق می کند.در پی این گزارشات پلیس از مردم خواست تا مراقب این کلاهبرداری‌ها باشند و فقط واکسن را از آژانس های معتبر رزرو کنند. در حال حاضر تنها راه رزرو واکسن سینوفارم مستقیماً از طریق آکادمی سلطنتی چولابورن امکانپذیر می‌باشد.


بیشتر بخوانید:





4 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.