واکسن سینوفارم برای استفاده در تایلند تأیید شد

به اشتراک بگذارید:

سازمان غذا و داروی تایلند (FDA) روز جمعه اعلام کرد که سینوفارم ساخت کشور چین برای استفاده اضطراری در تایلند تأیید و شرکت Bio Genetech Ltd به عنوان وارد کننده این واکسن ثبت شده است.

دبیر کل سازمان غذا و داروی تایلند گفت؛ سینوفارم یک واکسن غیرفعال است که توسط انستیتوی Sinopharm Beijing Institute of Biological Product Ltd تولید شده است. وی افزود، این واکسن همچنین در لیست استفاده اضطراری سازمان بهداشت جهانی (WHO) قرار گرفته است.

واکسن سینوفارم، مانند واکسن چینی دیگر ساخت شرکت سینوواک با نام «کروناواک»، بر اساس فناوری سنتی ساخت واکسن است که از ویروس غیرفعال‌ شده یا مرده که نمی‌تواند در سلول‌های انسانی تکثیر کند، استفاده می‌کند تا پاسخ ایمنی را برانگیزد.

سازمان ملی بهداشت چین می‌گوید میزان کلی عوارض جانبی این واکسن شبیه سایر واکسن‌های غیرفعال‌شده است و میزان بروز عوارض جانبی شدید مانند آلرژی بسیار اندک و در حد دو در میلیون است.

رسانه‌های چین اوایل ماه نوامبر ۲۰۲۰ از موفقیت آمیز بودن واکسن تولیدی این کشور خبر دادند و اعلام کردند که رییس شرکت داروسازی سینوفارم گفته هیچ یک از افرادی که تاکنون واکسن کووید ۱۹ ساخت این شرکت را دریافت و به خارج سفر کرده‌اند، به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.






0 0 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.