وقوع پدیده اَبَرماه در آسمان تایلند

به اشتراک بگذارید:

انستیتوی تحقیقات ملی نجوم تایلند (NARIT) از رسیدن ماه به نزدیکترین فاصله با زمین خبر داد و گفت: ساعت ۷ عصر ۲۷ آوریل ۲۰۲۱، کره ماه به وضعیت بدر یا ماه کامل (Full Moon) می‌رسد. با توجه به فصل بهار، بومیان امریکا این ابر ماه را « اَبَر ماه صورتی» نامگذاری کرده‌اند.

انستیتوی تحقیقات ملی نجوم تایلند ادامه داد: ماه به کمترین فاصله با زمین می‌رسد و در این زمان، کره ماه ۳۵۷ هزار و ۳۷۹ کیلومتر با زمین فاصله دارد، پس با پدیده اَبَرماه (Supermoon) مواجه هستیم. همچنین گفته شد که، در هنگام اَبَرماه، ماه به وضعیت کامل می‌رسد و در این وضعیت ماه اندازه ظاهری و درخشش متفاوت تری دارد، ضمن آنکه در دو زمان طلوع و غروب، ماه بزرگتر به نظر می‌رسد که ناشی از خطای دید است و باید توجه داشت که ماه کامل، سوژه خوبی برای عکاسان نجومی خواهد بود.

انستیتوی تحقیقات ملی نجوم تایلند به مردم توصیه می کند از این فرصت استفاده کنند و اولین ماه کامل امسال را مشاهده کنند که از ساعت ۷ عصر امشب قابل مشاهده خواهد بود. اطلاعات بیشتر در مورد این پدیده آسمانی و تکنیک های عکس گرفتن از این رویداد را می توانید در وب سایت NARIT پیدا کنید.






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.