معبد هوای مونکول در استان پراچواپ کیری کان

به اشتراک بگذارید:

هوای مونکول (Wat Huay Mongkol) معبد بزرگ بودایی خاستگاه بزرگترین تندیس راهب افسانه‌ای تایلند به نام لوآنگ‌پو‌ توآت (Luangpho Thuat) است که در جنوب تایلند در استان ناکون سی تامارات به دنیا آمد و در اواخر دوره آیوتایا به سبب روشن‌ضمیری و کرامات ویژهای که داشت مورد احترام خاص مردم بوده است. اطراف مجسمه با تذهیب‌های به سبک تایلندی آراسته شده و چوب درخت ساج در این مکان به کار رفته است که اعتقاد دارند این درخت قدرت جادویی میبخشد. این مجسمه، در یک مکان پارک مانند قرار دارد که هر آخرهفته بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب می کند، بازدیدکنندگان اینجا گرد هم آمده و عبادت میکنند.

معبد هوای مونکول و مجسمه عظیم‌الجثه آن با ارتفاع ۱۱/۵ و عرض ۹/۹ متری که بر روی یک تپه بزرگ قرار گرفته است اولین چیزی است که هنگام نزدیک شدن به شهر ساحلی هواهین از بزرگراه به سمت پراچواپ کیری کان می بینید. این مکان به سفارش اعلیحضرت ملکه سیریکیت ساخته شد.

در مشهورترین روایاتی که باعث خوش نامی راهب مقدس شد آمده است؛ وی هنگام سفری که با قایق از جنوب تایلند به آیوتایا انجام داد در طی آن آب دریا را به آب آشامیدنی تازه تبدیل کرد و کل خدمه را از کمبود آب نجات داد. داستانهای معجزه آسای دیگر بیانگر چگونگی کمک وی به جلوگیری از حوادث مرگبار یا آتش سوزی است.

معبد هوای مونکول همه روزه از ساعت ۵ صبح تا ۱۰ شب برای بازدید عموم باز می‌باشد.

تصاویر
موقعیت معبد

بیشتر ببینید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.