چرا روز یادبود چاکری در تایلند تعطیل عمومی است؟

به اشتراک بگذارید:


۶ آوریل روز تعطیل بسیار مهمی برای تایلندی ها است زیرا آنها یادبود تاج گذاری راما اول و تاسیس سلسله چاکری را گرامی میدارند که از سال‌های بسیار دور تاکنون ادامه دارد. پادشاه فعلی تایلند علیحضرت ماها واجیرالونگکورن، راما دهم، دهمین پادشاه تایلندی از سلسله چاکری هستند.

راما اول بنیانگذار پادشاهی راتاناکوسین و اولین پادشاه سلسله چاکری سیام بود که در سال ۱۷۸۲ پس از شکست پادشاه تاکسین از تونبوری، تاسیس شد. جزیره راتاناکوسین در کرانه رودخانه چائوپرایا جایی که کاخ بزرگ و بسیاری از بناهای برجسته تاریخی در آن واقع شده است نیز توسط راما اول تاسیس شده‌اند.

پادشاه فعلی تایلند، علیحضرت واجیرالونگکورن است که جانشین پدرش، پادشاه بومیبول آدولیاده شد که در اکتبر ۲۰۱۶ چشم از جهان فرو بست. تاج‌گذاری او از تاریخ ۴ تا ۶ مه ۲۰۱۹ برگزار شد. از آنجایی که او دهمین پادشاه از دودمان چاکری است به او رامای دهم نیز گفته می‌شود.

دفاتر دولتی، مدارس و بانکها در این روز تعطیل هستند. گرچه روز چاکری تعطیل عمومی است بیشتر مشاغل دیگر به روال معمول باز هستند. این بزرگداشت همیشه در ۶ آوریل، فقط یک هفته قبل از تعطیلات سالانه سونکران (سال نو تایلندی) برگزار می شود.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.