پسر دوم اعلیحضرت پادشاه، رسماً شهروند تایلند شد

به اشتراک بگذارید:

آقای واچارسورن ویواچاراوونگس، دومین پسر بزرگ اعلیحضرت پادشاه تایلند، می‌گوید که او خوشحال است که اکنون می‌تواند خودش را یک شهروند تایلندی بنامد و بعد از تقریباً ۳۰ سال زندگی در خارج از کشور، اخیراً اولین کارت شناسایی تایلندی‌اش را دریافت کرده است.

ایشان در آخرین سفر خود به تایلند در تاریخ ۶ مارس به عنوان یک شهروند تایلندی با داشتن پاسپورت تایلند وارد این کشور شد.

آقای واچارسورن، ۴۲ ساله، در دیدار قبلی خود درماه دسامبر سال گذشته، که تایلندی‌‌ها او را به عنوان “Than Aon” می شناسند، قبل از اقدام برای درخواست پاسپورت و افتتاح حساب بانکی، در یک دفتر ثبت محلی در نونتابوری درخواست کارت شناسایی کرد. او در ماه اوت ۲۰۲۳ برای اولین بار به کشور بازگشت.

آقای واچارسورن در مصاحبه اختصاصی با بانکوک پست گفت: “من بسیار خوشحالم که اکنون کارت شناسایی دارم و رسماً شهروند تایلند شده‌ام. حس می‌کردم که چیزی در طی ۲۰ سال گذشته از دست داده‌ام.”

او در پاسخ به این سوال که وقتی برای اولین بار به کشور بازگشت چه احساسی داشت، به شوخی گفت: «احساس می‌کردم برای ادای احترام به وطنم روی زمین سجده کنم. اما بهتر فکر کردم چرا که این کار بیش از اندازه زیادی بود.”

آقایواچارسورن در پاسخ به این سوال که آیا هدف خاصی از بازگشت خود به تایلند دارد، گفت: “من فقط می خواستم به وطنم بازگردم. این احساس شخصی است که بیش از ۲۷ سال پیش وطنم را ترک کرده‌ام.”

او گفت: “من به صورت شخصی و با تصمیم خودم اینجا آمدم. هیچ کس به من نگفته بود که بیایم. من نماینده کسی نیستم. من نمی‌خواهم برای چیزی رقابت کنم و هیچ قدرتی ندارم. من آرزویی فراتر از ارائه ارزش در ظرفیت خودم را ندارم.”

اولین شغل آقای واچارايسورن فروش هات‌داگ‌ها در مسابقات دایتونا ۵۰۰ بود که کمی پس از ورودش به ایالات متحده در سال ۱۹۹۶ انجام داد. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده حقوق، به عنوان مشاور حقوقی برای شرکت حقوقی در تامپا کار کرد. سپس به نیویورک نقل مکان کرده و از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۱۷ برای شرکت Goldberg Segalla کار کرد و شریک این شرکت شد. او در سال ۲۰۱۷ به عنوان یکی از شرکای شرکت Gerber, Ciano, Kelly, Brady به این شرکت ملحق شد. آقای واچارسورن همچنین تجربه‌ مشاور در بیمه Chubb را در رزومه کاری خود دارد.

او علاوه بر کار روزمره، صندوق بورس تحصیلی را برای دانشجویان تایلندی در شهر نیویورک تأسیس کرده است تا دانشجویان تایلندی را که در خارج از کشور متولد شده یا تحصیل می‌کنند، تشویق کند تا به یاد کشور مادری خود بوده و به ملت کمک کنند.

آقای واچاراوسورن یک مروج برجسته هنر و فرهنگ بودایی و تایلندی در ایالات متحده بوده است و در فعالیت‌های مختلف برای ترویج فرهنگ تایلندی در لس آنجلس و نیویورک شرکت کرده است. در طول همه‌گیری کرونا در ۴ آوریل ۲۰۲۰، او دولت تایلند را تشویق کرد تا سیاست‌هایی را برای حمایت از مردم آسیب دیده از همه‌گیری اجرا کند. در ۶ آگوست ۲۰۲۳، او تصاویری از دیدار خود با رئیس جمهور سابق آلمان، کریستین وولف را منتشر کرد.

او از سلطنت تایلند حمایت می‌کند و خواستار گفتگوی آزاد در مورد قوانین سختگیرانه این کشور علیه توهین به خانواده سلطنتی شده است.

در ۸ دسامبر ۲۰۲۳، او از یک مدرسه اسلامی در استان چاچونگسائو، برای اعطای بورسیه تحصیلی به دانش آموزان بازدید کرد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.