کاخ ماروکاتایووان در چا آم، استان پتچابوری

به اشتراک بگذارید:

کاخ ماروکاتایووان (Maruekhathaiyawan Palace) محل اقامت پادشاه واجیراوود (راما ششم) بود که در سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۵ بر سیام حکومت می کرد. این کاخ در چا آم در استان پتچابوری، تایلند واقع شده است. پادشاه واجیراوود در طول سلطنت خود تنها دو بار از کاخ بازدید کرد. اولین دیدار وی در تابستان سال ۱۹۲۴ بود که سه ماه در آنجا بود. دیدار دوم وی در تابستان ۱۹۲۵ دو ماه به طول انجامید و پس از آن درگذشت. این کاخ اکنون یکی از دارایی‌های سلطنتی است و تحت مدیریت بنیاد کاخ ماروکاتایووان نکهداری می‌شود.

کاخ ماروکاتایووان که به معنی «قصر عشق و امید» است به سبک معماری ایتالیایی در دو طبقه ساخته شده است. کاخ با طرح‌های مشبک و عمارت کلاه فرنگی چوبی و با مجموعه‌ای از سالن‌ها که به یکدیگر راه دارند و سپس دالانی ایجاد می کنند که به دریا منتهی می شود. این عمارت کلاه فرنگی دو طبقه و سالن هایش برای دیدار‌های سلطنتی و نمایش‌ها مورد استفاده قرار می گرفت.

این کاخ همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر برای بازدیدکنندگان باز می‌باشد که میتوانید با پرداخت حق ورودی ۵۰ بات برای هر نفر از آن دیدن کنید. توجه داشته باشید که برای ورود به این مکان لازم است تا لباس مناسب (لباسی با آستین‌ها و شلوار یا دامن بلند) به تن کنید.

تصاویر
موقعیت کاخ

بیشتر ببینید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.