پل رودخانه کوای در استان کانچانابوری

به اشتراک بگذارید:

به لطف چندین فیلم و کتاب، پل رودخانه کوای به شهرت زیادی رسیده است که هم گردشگران تایلندی و هم خارجی ها را به این مکان جذب می کند. این پل فولادی یکی از بناهای تاریخی و مهم در تایلند است که میتوان گفت نماد اصلی استان و مکانی توصیه شده در راهنمای سفر کانچانابوری است.

پل رودخانه کوای بخشی از خطوط راه آهن در جنگ جهانی دوم بود و سهم خود از درگیری و خونریزی در آن دوران را دیده بود. پس از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۶ پل آسیب دیده توسط دولت تایلند بازسازی شد. هفته یادبود پل رودخانه کوای در اواخر نوامبر تا اوایل دسامبر هر سال برگزار می شود. نمایشگاه جنگ جهانی دوم و تاریخ و باستان شناسی، اجراهای محلی، بازارهای کالاهای محلی و سایر سرگرمی ها چندین مورد از برنامه‌هایی است که در این هفته یادبود برنامه‌ریزی می‌شود.

در فاصله کمی از پل، قبرستان جنگ دون راک یا کانچانابوری واقع شده است، یکی دیگر از مکان های مهم مربوط به جنگ جهانی دوم است که بقایای اسیران جنگی که هنگام ساخت راه آهن کشته شده بودند در آنجا دفن شده است.

این مکان ۲۴ ساعته برای بازدید عموم باز می‌باشد. توصیه می‌شود برای درک کامل اتفاقات افتاده فیلم پل رودخانه کوای، یک فیلم بریتانیایی به کارگردانی دیوید لین است را ببینید. در سال ۱۹۹۷ این فیلم به عنوان اثری فرهنگی، تاریخی، یا دارای اهمیت هنری شناخته شد و برای ثبت و نگهداری در دفتر فهرست فیلم ملی کتابخانه ملی کنگره آمریکا برگزیده شد.

تصاویر
موقعیت پل





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.