مرد روسی در تایلند به پولشویی و ارائه خدمات جعلی ویزا و اجازه کار متهم شد

به اشتراک بگذارید:

پلیس تایلند روز پنجشنبه (۴ آوریل) در یک عملیات سرزده از هشت مکان در جزیره پوکت یک فرد روسی را به پولشویی و دو تایلندی‌ را به راه‌اندازی شرکت‌های جعلی برای ارائه خدمات ویزا و مجوز کار متهم کرد.

ژنرال مونتری تسکان، فرمانده بخش سرکوب جنایات (CSD) گفت، این عملیات در پی شناسایی تراکنش‌های مالی مشکوک که توسط یک مرد روسی صورت گرفته بود، انجام شد.

قبل از کاوش و شناسایی این مورد، یک کلاهبردار که خود را به عنوان یک کارمند برق استانی معرفی می کرد، قربانی را برای نصب نرم افزاری که ۵۰۰ هزار بات از حساب بانکی او به حساب فرد روسی واریز می کرد، فریب داده و سپس پول نقد را از حساب ثبت شده در پوکت برداشت کرده بود.

ژنرال مونتری گفت: مظنون همچنین ارزهای دیجیتالی را از کیف پول‌های غیرقانونی دریافت کرده و پس از فروش ارزهای دیجیتال، درآمد حاصل از آن را به حساب‌های بانکی خود در تایلند منتقل و آنها را نقد کرده بود.

کارآگاهان متوجه شدند که این فرد روسی همچنین از ۷ جولای تا ۱۹ نوامبر سال گذشته در مجموع ۱۸۶ میلیون بات از سه حساب بانکی از دستگاه‌های خود پرداز برداشت کرده است. وی گفت که مقدار پول برداشت شده به طرز مشکوکی بالا بوده که نشانگر پولشویی و فعالیت‌های غیر قانونی بوده است.

قبلاً این مرد روسی مدارکی که او را به عنوان کارمند یک شرکت مستقر در پوکت معرفی می‌کرد، ارائه داده بود.

به گفته پلیس، شرکت مذکور یک شرکت فعالی نبوده و به نظر می رسد که برای اسناد جعلی به منظور ارائه خدمات غیر واقعی ویزا و مجوز کار برای خارجی‌ها تأسیس شده بود.

این شرکت دو زن تایلندی و یک زن روسی را به عنوان مدیران و سهامداران شرکت ثبت کرده بود. این زنان همچنین به عنوان سهامداران و مدیران ۳۷ شرکت دیگر خدمت می‌کردند.

کارآگاهان به فعالیت‌های غیرعادی آنها مشکوک شده و در نهایت عملیات بازرسی از هشت مکان مرتبط با آنها را ترتیب دادند.

این دو زن تایلندی همچنین به راه‌اندازی شرکت‌های جعلی برای کمک به متقاضیان ویزا و مجوز کار اعتراف کردند. پلیس در جریان این عملیات بیش از ۵۰ مهر مربوط به شرکت‌های مختلف را کشف کرد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.