تایلند دو تفاهم‌نامه تحقیقات فضایی با چین امضاء کرد

به اشتراک بگذارید:

پژوهش‌های فضایی تایلند پس از همکاری با چین به سطح جدیدی خواهد رسید؛ این همکاری به منظور افزایش توانایی‌های تایلند برای فراتر رفتن از فضای ماورای جو است که با توسعه ایستگاه تحقیقاتی در ماه به واقعیت خواهد پیوست.

رودکلائو اینتاوونگ سووانکیری، معاون سخنگوی دولت فاش کرد که در جلسه اخیر کابینه، دو تفاهم نامه‌ را برای ارتقاء سطح اکتشافات فضایی تایلند تصویب کرده است.

وی اظهار داشت که کابینه پیش نویس یادداشت تفاهم همکاری در زمینه ایستگاه‌های تحقیقاتی ماه بین تایلند و چین و پیش نویس تفاهم نامه همکاری در زمینه اکتشاف فضای ماورای جو را بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تایلند و وزارت آموزش عالی و سازمان فضایی چین تصویب کرد.

او گفت که این تفاهم نامه‌ها پایه و اساس همکاری در ساخت و توسعه مشترک ایستگاه تحقیقاتی بین المللی در ماه، کاوش و استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو از جمله ماه و اجرام آسمانی است.

وی افزود، تایلند از انتقال دانش و گسترش همکاری در اکتشاف فضا برای توسعه ظرفیت انسانی در زمینه‌های فناوری پیشرفته، استفاده از فناوری فضایی برای توسعه اجتماعی و اقتصادی در هر دو کشور و تقویت همکاری‌های فضایی بلندمدت تایلند و چین بهره خواهد برد.

این همکاری همچنین به توسعه منابع انسانی و توسعه صنعت هوافضا در تایلند کمک خواهد کرد.

اقتصاددانان پیش بینی می کنند که ارزش بازار جهانی صنعت فضایی در ۲۰ سال آینده حدود ۳ تریلیون دلار آمریکا خواهد بود.

فناوری فضایی، اگرچه به ظاهر دور است، اما جزء لاینفک زندگی روزمره، به ویژه در ارتباطات است. رودکلائو گفت که همکاری و تخصص از بخش‌های مختلف برای بهره‌گیری از دانش، توانایی‌ها و زیرساخت‌های موجود برای نتایج مؤثر ضروری است.

وی افزود، این همکاری در آینده به توسعه منابع انسانی، زیرساخت‌ها و اکوسیستمی برای توسعه پایدار فناوری فضایی و اقتصاد فضایی تایلند کمک خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.