سندرم کووید طولانی در تایلند ممکن است یک میلیون نفر را درگیر خود کند

به اشتراک بگذارید:

تحقیقات نشان می دهد که تا یک میلیون نفر در تایلند ممکن است از کووید طولانی مدت رنج ببرند، که در آینده کمبود نیروی کاری در این کشور ایجاد خواهد کرد.

دکتر تیرا وراتانارات گفت؛ تعداد مبتلایان کویید ۱۹ با انتشار سویه اومیکرون به طور قابل توجهی افزایش یافته است. از این رو مردم باید برای محافظت از خود اقدامات لازم را انجام دهند و به اخبار جعلی و ادعاهایی مبنی بر اینکه کووید ۱۹ مانند آنفولانزای عادی است توجهی نکنند.

تحقیقات نشان می دهد که ۲۰ تا ۴۰ درصد افرادی که از ابتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته اند احتمال دارد به مشکلات سلامتی طولانی مدت یا کووید طولانی مدت مانند التهاب برخی از اندام ها یا مشکلات گوارشی و غیره مبتلا شوند.

کووید طولانی می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد و ممکن است هم به افراد بدون علائم و هم به افرادی که علائم شدید دارند آسیب برساند. اعتقاد بر این است که زنان با خطر بیشتری برای ابتلا به کووید طولانی مدت مواجه هستند.

نهاد بروکینگز، یک سازمان غیرانتفاعی غیر جانبدارنه آمریکایی که در زمینه تحلیل مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فعالیت می‌کند، گزارش می دهد که کووید طولانی مدت بیشتر بر افراد در سن کار تأثیر می گذارد و متعاقباً کمبود نیروی کار ایجاد می کند.

حدود ۲/۵ میلیون نفر در تایلند به کووید ۱۹ مبتلا شده اند و تخمین زده می شود که تا ۴۰ درصد از آنها کووید طولانی را در خود ایجاد و توسعه داده اند.

در همین حال، وزارت بهداشت عمومی تایلند امروز صبح (۶ فوریه) اعلام کرد که این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ هزار و ۸۷۹ مورد دیگر کووید ۱۹ و ۲۰ مورد فوتی جدید ثبت کرده است.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.