قریب به ۹۰ درصد رانندگان بانکوک در گذرگاه‌های عابر پیاده توقف نمی‌کنند

به اشتراک بگذارید:

بر اساس مطالعات انجام شده در بانکوک، قریب به ۹۰ درصد وسایل نقلیه، با وجود حضور عابران پیاده، در خطوط خط کشی شده توقف نمی کنند.

این مطالعه پس از تصادف مرگبار ماه گذشته که منجر به فوت یک پزشک زن شد، توسط بنیاد ارتقای سلامت تایلند و بنیاد ایمنی راه از ۲۵ تا ۲۷ ژانویه در ۱۲ نقطه پرتردد در سرتاسر پایتخت از جمله اککامای و سوکومویت صورت گرفت.

مدیر بنیاد ارتقای سلامت روز شنبه (۵ فوریه) گفت؛ طبق تحقیقات انجام شده، در مجموع ۱۴ هزار و ۳۵۳ وسیله نقلیه که شامل ۷ هزار و ۶۱۹ خودروی شخصی، ۶ هزار و ۴۴۹ موتور سیکلت و ۲۸۵ وسیله نقلیه عمومی در این مطالعه تحت نظر قرار گرفتند که ۸۹ درصد آنها از توقف در محل گذرگاه عابر پیاده صرف نظر کردند. این تحقیقات نشان می‌دهد که موتورسواران (۹۲ درصد) بدترین متخلفان این تحقیق شناخته شدند و خودروهای شخصی با ۸۶ درصد و وسایل نقلیه عمومی با ۸۰ درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

وی گفت؛ علیرغم پوشش گسترده رسانه ای حادثه ماه گذشته، ۹۴ درصد وسایل نقلیه هنوز در گذرگاهی که پزشک در آن تصادف کرده است، توقف نمی کنند. او گفت، «ایمنی جاده ها مستلزم همکاری همه است. به کودکان نیز باید در این مورد آموزش داده شود.»

به گفته مقامات بانکوک، در ۱۰۰ گذرگاه عابر پیاده چراغ های راهنمایی و دوربین های نظارتی نصب خواهد شد. چراغ ها تا دو هفته و دوربین ها تا یک ماه دیگر نصب می شوند. چراغ ها تا دو هفته دیگر و دوربین ها تا یک ماه دیگر نصب می شوند. جریمه متخلفان راهنمایی و رانندگی از حداکثر هزار بات به ۴ هزار بات افزایش می یابد. پراویت معاون نخست وزیر همچنین گفت که قصد دارد برنامه های آموزشی ایمنی عابران پیاده را در مدارس آغاز کند.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.