قریب به ۶ میلیون گردشگر در هفته‌های اول سال وارد تایلند شده‌اند

به اشتراک بگذارید:

وزیر گردشگری و ورزش تایلند، روز سه‌شنبه (۲۷ فوریه) اعلام کرد که تایلند بین ژانویه تا ۲۵ فوریه سال جاری پذیرای ۵ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۲۳۴ گردشگر خارجی بوده است. وی افزود که این گردشگران حدود ۲۹۰/۹۲ میلیارد بات برای کارآفرینان تایلندی درآمد ایجاد کرده اند.

در هشت هفته اول سال جاری، چین با ۱ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۳۱۶ گردشگر بزرگترین بازار منبع گردشگران خارجی به تایلند بوده است. گرشگران کشور‌های مالزی (۷۵۹/۸۲۸)، روسیه (۳۹۷/۰۰۶)، کره جنوبی (۳۸۷/۴۷۵) و هند (۲۹۳/۱۲۹) در رتبه های بعدی قرار دارند.

در هفته گذشته (۱۹ تا ۲۵ فوریه) تعداد ورودی گردشگران به ۷۶۳ هزار و ۸۵۵ نفر رسید که ۸/۱۹ درصد نسبت به هفته قبل یا ۶۸ هزار و ۱۳۴ نفر کاهش داشت.

وزیر گردشگری خاطرنشان کرد که مسافران اروپایی تمایل دارند در پایان تعطیلات زمستانی سفرهای کمتری انجام دهند که این امر به کاهش میانگین گردشگران ورودی‌ کمک کرده است.

این وزارتخانه انتظار دارد که به دلیل معافیت دائمی روادید برای شهروندان تایلندی و چینی، و افزایش تعداد پروازها به تایلند که توسط چندین شرکت هواپیمایی ارائه می شود، تعداد مسافران خارجی در این هفته (۲۶ فوریه تا ۳ مارس) دوباره افزایش یابد.

تایلند و چین توافق کرده‌اند که از اول مارس، که درست پس از انقضای سیاست قبلی بدون ویزا، الزامات ویزا را برای شهروندان خود به طور دائم لغو کنند.

سیاست بدون ویزا از سپتامبر سال گذشته با معافیت ۵ ماهه ویزا برای بازدیدکنندگان از چین و قزاقستان و به دنبال آن هند و تایوان در نوامبر اجرا شده است.

وزارت برای سال ۲۰۲۴ هدف درآمدی به میزان ۳/۵ تریلیون بات تعیین کرده است، که ۲/۳ تریلیون بات آن از حدود ۴۰ میلیون گردشگر خارجی تامین خواهد شد. این در حالی است که، گردشگری داخلی ۱/۲ تریلیون بات درآمدزایی خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.