تایلند خانواده‌ها را برای فرزندآوری بیشتر تشویق می‌کند

به اشتراک بگذارید:

با توجه به کاهش نرخ زاد و ولد در تایلند و افزایش جمعیت سالخورده که بر اقتصاد، جامعه و امنیت کشور تأثیر می گذارد، دولت با کمپینی تحت عنوان «Give Birth Great World» به راهبردی مستقیم برای تشویق مردم تایلند به داشتن فرزندان بیشتر پرداخته است.

این کمپین که انتظار می‌رود در ماه مارس اعلام شود، در حالی انجام شد که نوزادان تایلند با تنها ۴۸۵ هزار و ۵۸ تولد در سال ۲۰۲۲ به پایین‌ترین سطح در ۷۰ سال گذشته رسیده است که پیش بینی می‌شود این رقم در سال‌های آینده حتی بیش از پیش کاهش یابد.

همزمان با این اتفاقات،، تایلند در ژانویه سال جاری ۱۳/۲ میلیون نفر بالای ۶۰ سال را ثبت کرد که ۲۰ درصد از کل جمعیت کشور را تشکیل می دهد. انتظار می رود جمعیت سالمندان در سال ۲۰۴۰ به ۳۱ درصد یا یک سوم کل جمعیت برسد.

در صورت تداوم این وضعیت، جمعیت تایلند در ۶۰ سال آینده به ۳۳ میلیون نفر کاهش خواهد یافت که باعث کمبود نیروی کار و کاهش بهره‌وری خواهد شد.

همچنین هدف از این کمپین افزایش درآمد کارگران برای بازنشستگی است. در حال حاضر، نرخ جایگزینی درآمد کارگران تایلندی تنها ۳۹/۳ درصد از درآمد پیش از بازنشستگی آنها است که کمتر از استاندارد ۴۰ درصدی سازمان بین‌المللی کار است.

فقط کارگرانی که به طرح تامین اجتماعی و/یا صندوق های تامین اجتماعی پرداخت می کنند یا کارمندان دولتی می توانند با درآمد ناکافی برای بازنشستگی کنار بیایند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.