تایلند با جذب فیلمسازان خارجی درآمد بالای ۷ میلیاردی را هدف‌گذاری می‌کند

به اشتراک بگذارید:

وزارت گردشگری و ورزش تایلند با همکاری وزارت فرهنگ قصد دارند امسال با معرفی تایلند به عنوان یک مکان برتر برای تولیدات فیلم‌های بین‌المللی، ۷/۵ میلیارد بات گردش مالی ایجاد کنند. این چشم‌انداز در جشنواره فیلم کن در فرانسه، جایی که موفقیت‌های تایلند در جذب فیلم‌های خارجی به نمایش گذاشته شد، برجسته شد.

به گفته آرون بونچای، دبیر دائم وزارت گردشگری و ورزش، واحدهای مختلف دولتی تلاش‌های مداومی برای ارتقای صنعت فیلم تایلند انجام داده‌اند و آن را به عنوان یک راه استراتژیک برای ارتقای بخش گردشگری می دانند. نخست وزیر سرتا تاویسین نیز سینما را عنصری حیاتی در دیپلماسی فرهنگی و محرک اقتصادی می داند.

آرون خاطرنشان کرد که جذابیت تایلند برای فیلمسازان تا حدی به دلیل مقاصد گردشگری مشهور آن است که در سال‌های اخیر به عنوان پس‌زمینه‌ای برای تولیدات فیلم‌های بین‌المللی و تلویزیونی عمل کرده‌ است. برای جذب بیشتر این تولیدات، تایلند مشوق‌های مالی از جمله ۱۵ درصد بازگشت نقدی هزینه‌های تولید را ارائه می دهد که اخیراً به ۲۰ درصد افزایش یافته است. تأثیر این مشوق‌ها در رشد ارزش اقتصادی صنعت فیلم در تایلند مشهود است که از حدود ۳/۱ میلیارد بات در سال ۲۰۱۷ به حدود ۶/۷ میلیارد بات در سال گذشته رسیده است.

دبیر دائم گردشگری و ورزش، مزایای اقتصادی گسترده‌تر، مانند ایجاد شغل در کسب‌وکارهای پایین‌دستی و تحریک گردشگری در مکان‌های جامعه‌محور و کمتر شناخته‌شده به دلیل این تولیدات را برجسته کرد. فیلم‌های برجسته‌ای که در تایلند فیلمبرداری شده‌اند شامل، The Meg 2، The Creator و The White Lotus با نقش‌آفرینی ستاره کی‌پاپ تایلندی، لالیزا مانوبان، هستند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.