ایرانیان خارج از کشور از طریق سامانه میخک می‌توانند استعلامات لازم را برای ورود به کشور انجام دهند

به اشتراک بگذارید:

دکتر امیرعبدالهیان درباره چگونگی ورود ایرانیان خارج‌نشین به کشور اظهار کرد: در مورد سفر اتباع ایرانی به جمهوری اسلامی در ذیل سایت میخک وزارت امور خارجه که خدمات کنسولگری ارائه می‌دهیم، تسهیلات مورد نیاز فراهم شده است.

به گفته ایشان، همه ایرانیان خارج از کشور می‌توانند اطلاعات اولیه خود را در این سامانه وارد کنند و پس از استعلام از قوه قضاییه و دستگاه‌های ذیربط امنیتی به آنان پاسخ داده خواهد شد که بدون هیچ مشکلی می‌توانند به ایران سفر داشته باشند و از ایران خارج شوند.

وزیر امور خارجه افزود: البته در مدت اقامت در ایران همه قوانین و مقررات را باید رعایت کنند و این موارد در سایت میخک در قسمت قوانین جمهوری اسلامی ایران درج شده است.

امیر عبداللهیان همچنین درباره فراخوان مقامات مختلف دولت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور گفت: ما نخستین وظیفه خود در دولت سیزدهم را ارائه تسهیلات آسان به ایرانیان خارج از کشور می‌دانیم و در همین چهار ماه، در سفر نیویورک و چند کشور دیگر متوجه شدیم یکی از مشکلات ایرانیان این است که کارت ملی فرزندانشان که به سن ۱۵ سال رسیده‌اند با تاخیر صادر می‌شود و برای خیلی از متقاضیان هم صادر نشده است و برای همین برای بازگشایی حساب‌های بانکی در ایران و کارهای اداری با مشکل مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه تسهیل امور کنسولی ایرانیان خارج از کشور را از وظیفه خود می‌دانیم، گفت: هموطنان علاقمند هستند تا در زادگاه خود سرمایه‌گذاری کنند. در این زمینه در دولت هم قوانین سرمایه‌گذاری در کشور و هم تسهیلاتی که ایرانیان خارج از کشور می‌توانند، داشته باشند، در حال بازنگری است.

منبع: وبسایت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.