موج آخر شیوع کرونا در تایلند به اوج خود رسید!

به اشتراک بگذارید:

مقامات ستاد مدیریت وضعیت کووید ۱۹ می گویند شاخص های دلگرم کننده ای وجود دارد که نشان می دهد شیوع ویروس کرونا به اوج خود رسیده است. این خبر در حالی منتشر می شود که برخی پزشکان تا ۴۰۰ هزار مورد جدید را پیش بینی کرده بودند، یا حتی، همانطور که یک پزشک گفته بود، در صورت عدم تسریع واکسیناسیون نیمی از جمعیت تایلند تا پایان سال جاری به کرونا مبتلا خواهد شد.

آپیسامای سری رانگسون، دستیار سخنگوی ستاد مدیریت وضعیت کووید ۱۹ اعلام کرد که تعداد موارد کرونایی جدید به اوج خود رسیده است و دیگر به شدت افزایش نمی یابد و حتی به تدریج رو به کاهش است. وی گفت که میزان مبتلایان در کلانشهر بانکوک ۴۱ درصد در حالی که در سایر استانها ۵۹ درصد است و انتظار می رود که این روند ادامه یابد. با این حال، او به مردم هشدار داد که مراقب خود باشند زیرا افراد واکسینه شده هنوز در معرض خطر ابتلا قرار دارند. وی افزود، ما امیدواریم که اوضاع بهتر شود و ما نباید در این دوره بحرانی اشتباه کنیم.

دکتر آپیسامای گفت؛ با وجود آشفتگی در طرح واکسیناسیون ملی، با این حال نقش حیاتی را ایفا می‌کند. در حال حاضر یک چهارم جمعیت، یا ۱۸ میلیون نفر، اولین دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند و دولت در حال حاضر روزانه در حدود ۵۰۰ هزار دوز واکسن در طرح ملی واکسیناسیون تزریق می‌کند.

در همین حال، امروز صبح (۲۱ آگوست) وزارت بهداشت عمومی تایلند ۲۰ هزار و ۵۷۱ مورد جدید کرونایی دیگر را به کل آمار اضافه کرد. ۲۳۵ مورد از مبتلایان امروز از زندان های این کشور گزارش شده است. همچنین ۲۶۱ مورد مرگ و میر جدید ناشی از کرونا اعلام شده است. ۲۳ هزار و ۱۵۹ بیمار نیز در ۲۴ ساعت گذشته بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده اند.


بیشتر بخوانید:





0 0 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.