تایلند به اولین مدال طلا در المپیک توکیو دست یافت

به اشتراک بگذارید:

پانیپاک ونگ پاتاناکیت روز شنبه با غلبه بر ورزشکار اسپانیایی اولین مدال طلای تاریخی تایلند در تکواندوی بانوان در وزن ۴۹ کیلوگرم را بدست آورد. این ورزشکار ۲۳ ساله موفق به کسب ۲ عنوان قهرمانی جهان شده و در حال حاضر در رده اول جهانی قرار دارد.

پانیپاک، ملقب به تنیس، تنها ۱۱ ثانیه مانده بود که این مسابقه را با نتیجه ۹ – ۱۱ واگذار کند که در لحظه آخربا یک ضربه محکم و ناگهانی که منجر به کسب دو امتیاز شد، توانست رقیب خود را با نتیجه ۱۱ – ۱۰ از پیش رو بردارد.

شهروندان اینترنتی آنچه در ۹ ثانیه اتفاق افتاد را معجزه خواندند، که نه تنها اولین مدال طلای المپیک توکیو را به تایلند ارمغان آورد بلکه اولین مدال فدراسیون تکواندو تایلند را نیز به خود اختصاص داد.

پانیپاک، اهل سورات ثانی، ۵ سال پیش در بازی های برزیل در سال ۲۰۱۶ اولین مدال المپیک خود را به دست آورده بود، که همچنین باعث شد او سومین فرد تایلندی در تاریخ باشد که پس از یک طلا و نقره در بوکس به مدال های المپیک دست یابد. این برد به عنوان دهمین مدال طلای تایلند دربازی‌های المپیک است. تایلند ابتدا در سال ۱۹۹۶ در مسابقات آتلانتا برای بوکس و سپس در سال ۲۰۰۴ در آتن برای وزنه برداری زنان مدال طلا کسب کرده بود.

پانیپاک پیروزی خود را به همه طرفداران تایلندی خود تقدیم کرد و گفت تمام سخت کوشی‌ها برای رسیدن به آرزوی خود نتیجه داده است.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.