نخست‌وزیر سرزده از فرودگاه سوارنابوم بانکوک بازدید کرد

به اشتراک بگذارید:

نخست‌وزیـر و وزیر دارایـی روز سه شنبـه (۹ آوریل) سـرزده از فرودگـاه سوارنابـوم در حومه بانکـوک بازدید کردند تا آمادگـی این فرودگـاه برای خدمت‌رسانـی به ترافیـک افـزایش یافته مسافـران در طـول تعطیلات سونکـران را بررسی کنند.

جشنواره سونکران که همان سال نو سنتی تایلندی است، از ۱۲ تا ۱۵ آوریل برگزار می شود. تعطیلات طولانی سونکران به تایلندی‌ها فرصتی را ارائه می‌دهد که بتوانند برای دیدار خانواده و بزرگانشان به شهر‌های خود سفر کنند.

این سومین بازدید از پیش اعلام نشده آقای سرتا از فرودگاه سوارنابوم است تا عملکرد سیستم‌های مختلف فرودگاهی در زمان واقعی را بررسی کند.

پس از بازدید، نخست‌وزیر در پستی در X (توئیتر سابق) نوشت که بیشتر خدمات فرودگاهی از جمله، جریان ترافیک در ورودی و خروجی فرودگاه، کیوسک‌های تحویل مسافران، بازرسی بار، فرآیند مهاجرت، سیستم انتقال بار، پست‌های بازرسی گمرکی و مکان‌های انتظار برای مسافران و کارکنان بین شیفت کاری، از آخرین بازدید وی بهبود یافته است.

او گفت:‌ “من یک KPI اضافی (شاخص عملکرد کلیدی) برای فرودگاه سوارنابوم تنظیم کرده‌ام. زمان لازم برای رفتن از تحویل بار تا نقطه بازرسی گمرکی برای مسافران خروجی و از نقطه بازرسی گمرکی تا دریافت بار برای مسافران ورودی، نباید از ۴۵ – ۶۰ دقیقه تجاوز کند.

وی افزود: اداره فرودگاه‌های تایلند (AOT) مدت زمان ورود به هواپیما را از ۳ ساعت به ۴ ساعت افزایش داده است، همچنین با اضافه کردن کیوسک‌های چک‌این و افزایش دوبرابری نیروی کار هر شیفت به تسهیل جریان مسافران کمک کرده است.

آقای سرتا با اشاره به اتفاق ماه ژانویه که یک نقص فنی در کیوسک‌های کنترل بیومتریک خودکار منجر به صف‌های طولانی در پایانه مسافربری سوارنابوم شد، گفت: «AOT قول داده است که سیستم چک‌این دوباره خراب نخواهد شد».

وی افزود، زمینه‌های مختلفی است که می توان آنها را بیشتر بهبود بخشید. “من دستور داده‌ام که فرآیندهای مهاجرت تحت اداره فرودگاه‌های تایلند (AOT) و اداره مهاجرت، در یک سیستم به نام “سیستم مهاجرت تایلند” ادغام شوند.”

نخست‌وزیر همچنین شرکت‌های هواپیمایی را به استفاده از کیوسک‌های چک‌این همراه با سیستم‌های دستی تشویق کرد. در حال حاضر تنها ۲۸ شرکت از ۱۱۷ شرکت هواپیمایی از کیوسک‌های خودکار استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.