جشن سونکران: بانکوک از دوربین‌های هوش مصنوعی برای شناسایی جیب‌برها استفاده می‌کند

به اشتراک بگذارید:

شهـرداری کلانشـهر بانکـوک (BMA) با همکـاری پلیس برای محـافظت از مـردم در جشـن آب محلـه کائوسـان (Khao San Road) در بانکـوک از دوربیـن‌هـای هوش مصنـوعی برای شناسایـی جیب‌بـرها و دیگـر تخلفـات استفـاده خواهـد کـرد.

این تدابیر روز سه شنبه (۹ آوریل) زمانی که شهرداری بانکوک، پلیس، انجمن صنفی کائوسان در یک کنفرانس مطبوعاتی از برپایی جشن سونکران در محله کائوسان خبر دادند، اعلام شد. جشن آب در کائوسان از روز شنبه تا دوشنبه برگزار خواهد شد.

بنا به گزارش‌ها، شهردار بانکوک خواهان برگزاری مراسم بی عیب و نقض و عاری از هر گونه خطرات احتمالی است، و افزود، جلب اعتماد عمومی در درازمدت نوید خوبی برای صنعت گردشگری بانکوک خواهد بود.

از این رو، مسئولین شهری حدود ۵۰۰ دوربین امنیتی در اطراف محل جشنواره نصب خواهند کرد که شامل ۲۲ دوربین هوش مصنوعی است که توسط پلیس نصب خواهد شد.

دوربین‌های هوش مصنوعی قادر به اسکن چهره‌ و تشخیص اینکه آیا افراد دارای سوابق جنایی بین مردم هستند یا خیر. چهار دوربین دیگر برای بررسی شلوغی محوطه کائوسان استفاده خواهد شد تا مسئولان درب ورودی بتوانند جلوی ورود بیش از حد مردم به محوطه جشن را بگیرند.

کمیته برگزاری جشن همچنین تابلوهای هوشمندی که خروجی‌های اضطراری را به وضوح نشان می دهند نصب خواهد کرد. این علائم هوشمند با نورها، صداها و جهت‌یاب‌ها به افراد شرکت کننده در جشن آگاهی‌های لازم را منتقل خواهند کرد.

حدود ۱۰۰۰ افسر از ایستگاه پلیس چانا سونکرام، پلیس مهاجرتی و پلیس گردشگری، همراه با نیروهای اجرایی شهرداری بانکوک و پرستاران روزانه در محل جشنواره حضور خواهند داشت.

دوربین‌های هوش مصنوعی همچنین در صورت وجود جیب‌برهای مشکوک در میان مردم عادی، به پلیس هشدار خواهد داد. جشن آب امسال محله کائوسان در بانکوک به عنوان یک الگو برای حفظ امنیت در طول جشنواره‌ عمل خواهد کرد.

محله کائوسان یکی از ۱۱۸ نقطه در اطراف پایتخت است که میزبان جشن سونکران و نبرد‌های آبی خواهد بود.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.